Bureautekst, tekstschrijver Amsterdam

#1 tekstbureau voor zakelijke teksten & SEO

logo-contact info@bureau-tekst.nl   | logo-nummer 020-210 10 59

Goede content is content die:

  • Steeds meer bezoekers trekt
  • Helder en overzichtelijk is
  • Een brede doelgroep aanspreekt
  • De aandacht vasthoudt
  • Actueel en up-to-date is
  • Een hoge conversiewaarde heeft

 

De overtuigingskracht van bijvoorbeeld een website, blog, magazine of nieuwsbrief – de communicatiemiddelen die u inzet om uw content te verspreiden – zit hem met name in de teksten. Daarmee overtuigt u klanten of lezers. Maar… daar zit vaak ook gelijk het probleem. Veel bedrijven beginnen namelijk enthousiast aan hun webteksten of andere content, om er na een tijd achter te komen dat het weinig tot niets heeft opgeleverd. Sterker nog; het heeft vooral veel tijd, geld en energie gekost. Niets zo lastig als het schrijven van uw eigen teksten.

Online contentspecialist

Gelukkig kunt u content laten optimaliseren door een contentspecialist. Iemand die precies weet hoe (potentiële) klanten overtuigd worden. Die op de juiste knoppen weet te drukken om te zorgen dat u de gewenste resultaten boekt met uw communicatiemiddelen. Zodat klanten voor u kiezen bijvoorbeeld, en uw concurrenten ongeïnteresseerd links laten liggen. Zodat u direct meer omzet maakt. Dat vraagt om wat psychologisch inzicht en de vaardigheid om de juiste woorden te kiezen. Woorden die inspelen op de wensen en behoeften van klanten. Zo verandert content van een onsamenhangende kostenpost in uw beste werknemer.

SEO als onderdeel van content-optimalisatie

Een belangrijk onderdeel van content-optimalisatie is search engine optimization. Kortweg: SEO. Het creëren van hoogwaardige en kwalitatieve content wordt een steeds belangrijkere ranking factor voor Google. En laten we eerlijk zijn: dat is en blijft de zoekmachine die u te vriend wilt houden. Hoe beter de content die u als bedrijf produceert, hoe beter de posities in de zoekresultaten. Goed geschreven SEO-teksten door een tekstschrijver/contentspecialist zijn essentieel bij content-optimalisatie.

Contentspecialist (web)redactie

Niet alleen bedrijven die online hun diensten of producten verkopen, hebben behoefte aan goede content. Neem bijvoorbeeld tijdschriften. Of bedrijven met veel personeel die gebaat zijn bij een intranet dat actueel en up-to-date is. Ook daar zijn goede, overzichtelijke en begrijpelijke teksten onontbeerlijk voor een optimaal gebruikersgemak. Zodat informatie snel kan worden gevonden of uitgewisseld of om in verbinding te blijven met interne of externe klanten.

Op zoek naar een freelance of interim-contentspecialist die eerder al voor gerenommeerde bedrijven de content-optimalisatie verzorgde? Neem dan contact op met BureauTekst:

Optimaliseer mijn content!