Een bad dat nog nooit billen heeft gezien. Bofkonten-bingo. Met je achterste in een hangmat. Niet al onze teksten gaan over billen, maar we worden wel steeds vaker benaderd om originele verkoopteksten te schrijven. Zo ook door makelaars. Sinds januari schreven we al meer dan 100 funda-teksten. En dat leverde een paar waardevolle lessen op die we je niet willen onthouden.

 

Weg met de nietszeggende opsommingen

 

Een rustig en kindvriendelijk straatje. Een ruime eengezinswoning. Een luxe woning. Open een paar lukrake Funda-teksten en we durven te wedden dat je deze omschrijvingen tegenkomt.

Advies: vraag door. Stel steeds de vragen: Wat betekent dat? Hoe ziet dat eruit?

Een kindvriendelijk straatje. Als je ‘s avonds uit je werk komt, rennen de kids je vanuit het speelplantsoen tegemoet.

Een ruime eengezinswoning. Met 5 enorme slaapkamers hoeven jullie nooit meer te ruziën wie de grootste krijgt.

Een luxe woning. Stiekem koop je de Zwaluwhoeve, maar dan vermomd als huis. De luxe badkamer doet er niet voor onder en voor je tuin zou je bijna entreegeld kunnen vragen.

 

Humor verkoopt

 

Als je iets verkoopt, is emotie belangrijk. Klanten moeten een goed gevoel krijgen bij je dienst of product. (Of huis). Een beetje humor kan dus geen kwaad. Twee recente voorbeeldjes die voor veel reacties zorgden:

Kwijlen boven de pannen is niet hygiënisch. Maar je kunt er niks aan doen als je deze keuken ziet. Alles klopt: de kleur, het design, het kookeiland, de combi-steamer, het werkblad van composiet…

Als je niet van een retro inrichting houdt, is het even slikken. In dit huis heeft de tijd stilgestaan. Maar wie goed kijkt, ziet dat deze woning veel potentie heeft. Ook als je niet van donkerbruin en oranje houdt. Als je een beetje flex met Flexa bent, maak je er een paleis van.

 

Bied mensen een beleving

 

Vrijwel alle Funda-teksten worden volgens hetzelfde stramien geschreven. Beneden, boven, buiten. Heeft iemand ooit bepaald dat dat zo moet? (Zo ja: dan willen we graag weten wie en diegene een heel klein beetje pijn doen). We kiezen er steeds vaker voor om de teksten voor makelaars anders in te delen. Bijvoorbeeld meer gericht op de beleving van een huis. Wonen, koken, buitenleven. Of op basis van het dagritme. Opstaan, naar buiten, thuiskomen, eten, slapen. Er zijn allerlei mogelijkheden. En om nog meer beleving in een verkooptekst te brengen: waarom geen quote van de vorige bewoner? Of een leuke anekdote? Zo beleven mensen het huis al voor ze over de drempel stappen. Goede binnenkomer!

                               Ook je verkoopteksten laten schrijven door BureauTekst? 

                                                                         Neem contact op