Doe je ogen eens dicht en denk aan Bol.com. Twee seconden maar. Wat zie je voor je? Dat ronde mannetje in een blauw pak waarschijnlijk? Het is bijna onmogelijk om hem niét voor je te zien. En een glimlach is tegenwoordig onlosmakelijk verbonden met Coolblue. Wat maakt deze bedrijven zo breed bekend? Hun producten of diensten zijn niet baanbrekend te noemen. En toch stapelen de nullen zich in rap tempo op achter hun omzetcijfers. Wat is het geheim?

Onze tekstschrijvers zijn al jaren betrokken bij de communicatiestrategieën van veel bedrijven in het klein- tot grootzakelijke segment. Ongeacht hun omvang hebben al deze bedrijven iets gemeen… Ze willen vooruit. Waarom lukt dat het ene bedrijf wel en het andere niet?

Een van de sleutels tot succes delen we graag met je. Waardevolle kennis die we de afgelopen jaren hebben opgedaan dankzij kijkjes in vele keukens. Succesvolle bedrijven weten inderdaad iets dat andere niet weten. Natuurlijk hebben ze een groter marketingbudget dan gemiddeld, maar bovenal kennen ze de kracht van woorden. Onderscheidende bedrijven weten hoe ze met woorden een sneeuwbaleffect op gang brengen waarin steeds meer klanten mee rollen.

Niet laten dwarrelen

Bij veel bedrijven hangt communicatie met klanten van los zand aan elkaar. Een webdesigner bouwt de website. Een reclamebureau zet een campagne op. Een communicatiemedewerker of secretaresse schrijft de nieuwsbrief. Met de afzonderlijke boodschappen is weinig mis, maar de samenhang ontbreekt. Ter vergelijk: de losse sneeuwvlokken zijn prachtig en uniek, maar niemand maakt er een sneeuwbal van. En zo dwarrelen ze maar wat rond.

Als je als bedrijf een effectieve boodschap naar buiten wilt brengen, is het noodzakelijk dat alles wat je zegt met elkaar samenhangt. Klantenbinding krijg je maar op één manier voor elkaar: door een consequente tone of voice te kiezen. Daarmee geef je jouw bedrijf een stem. Eén stem die op één manier praat. Ongeacht de doelgroep, ongeacht een economische crisis of een reorganisatie. Als de identiteit van jouw bedrijf onduidelijk is, hoe moeten klanten dan voor je kiezen?

Woorden omzetten in winst

Zodra je samenhang aanbrengt in je boodschappen en je bedrijf één stem en gezicht geeft, heb je een basis gelegd voor betrouwbaarheid en klantbinding. Dat vraagt heel wat nadenkwerk. Je kunt je bedrijf pas ‘branden’, om er een Engelstalige vakterm in te kieperen, als je precies weet wat je doet en waarom.

Veel bedrijven weten dit niet. Of ze vinden het lastig het onder woorden te brengen. Het is vaak ook niet eenvoudig om te benoemen wat een onderneming uniek maakt. Precies daar ligt onze kracht. Bij BureauTekst geloven we niet zomaar in woorden, maar zijn we gespecialiseerd in overtuigende boodschappen. We kijken mee, denken mee en zijn langdurig betrokken bij de bedrijven waarvoor we schrijven. Zo zetten we woorden om in winst.

 

Gratis proeftekst aanvragen

Deze teksten kun je laten schrijven:

Zakelijke en commerciële teksten

  • Persberichten
  • Interviews
  • Reportages
  • Nieuwsbrieven
  • Zakelijke blogs
  • Folders en brochures

Webteksten

  • SEO-teksten
  • UX-teksten & microcopy
  • Landingspagina’s

Andere online teksten

  • E-books
  • Whitepapers
  • Linkbuildingartikelen

Offline teksten

  • Jaarboeken
  • Bedrijfsmagazines
  • Offertes

Ook winst maken met woorden?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.