Goede productteksten schrijven doe je zo

Goede productteksten maken jouw webshop niet alleen beter vindbaar, ze zorgen ook nog eens voor een goede conversie-boost. Maar goede productteksten schrijven, hoe doe je dat eigenlijk? Je kan face-to-face een hele goede verkoper zijn, maar het is nog best lastig om al deze mooie verkooppraatjes ook overtuigend op papier te zetten. En dat is wel belangrijk, want jouw productpagina is als het ware een verkoper die ALTIJD aanwezig is. Bureautekst geeft jou een aantal tips zodat jouw productteksten wel converterend worden.

 

Investeer tijd in het schrijven van goede productteksten

Een goede producttekst trekt de consument sneller over streep om over te gaan tot aankoop. Daarom is het belangrijk dat je tijd investeert in het schrijven van goede productteksten. Zomaar de standaardproductomschrijvingen van de leverancier ‘copy-pasten’ is not done. Waarom niet? Omdat er dan niets van jezelf in zit. En zo ga je nooit opvallen bij de consument. Investeer tijd in het schrijven van goede productteksten die aansluit op de look-and-feel van jouw webshop.

 

Benadruk altijd de voordelen voor de klant

Oké, leuk allemaal, maar hoe tover je die saaie standaard productomschrijvingen dan om tot een overtuigende producttekst? Door dieper in te gaan op de productspecificaties en de klantvoordelen hiervan te benoemen. Heeft een ventilator een geluidsniveau van 25 decibel? Dat is muisstil! Benoem dan niet de specificatie maar het voordeel ervan: bijvoorbeeld dat deze ventilator perfect geschikt is voor tropische zomernachten omdat hij jou met slechts een geluidsniveau van 25 decibel de hele nacht voorziet van een lekker fris windje.

 

Maak je productteksten af met plus-en minpunten

Opsommingen werken altijd goed. Ze zijn overzichtelijk en makkelijk leesbaar. Eigenlijk weet je zonder de productteksten te lezen al wat de plus- en minpunten van het product zijn. Schrijf natuurlijk wel de unieke plus- en minpunten op, het liefst per product 3. Ook hierbij geldt: denk verder dan de standaard productomschrijvingen. Heeft het product bijvoorbeeld een fijn formaat? Dan is dat een pluspunt!

 

Test het product eerst zelf

Test je producten altijd eerst zelf voordat je er een producttekst over gaat schrijven. De klant ziet jou namelijk als ‘DE expert’. En hoe kan je dat zijn als je zelf niet weet hoe het product werkt? Kijk kritisch naar het product, zoals een consument dat ook doet. Misschien maakt het apparaat wel een piepend geluid bij gebruik? Er zijn altijd eigenschappen die niet in de standaard productomschrijvingen staan en waar je alleen achter komt door het product zelf te testen.

 

Schrijf actief

Deze ventilator kan jouw beste vriend worden tijdens deze tropische zomernachten. Ja dat zou kunnen… of niet. Fout! Lekker duidelijk, Nee, De ventilator is jouw beste vriend tijdens deze zomernachten. Wees concreet en schrijf actief, alleen dan zet jij jouw doelgroep aan tot actie.

 

Denk aan SEO

Google is de bron voor traffic naar jouw website. Hou dat altijd in je achterhoofd bij het schrijven van productteksten. Zoek daarom de meest relevante zoekwoorden uit voor jouw productpagina. Zet de belangrijkste zoekwoorden vervolgens in de titel en subtitels van je producttekst. Hierdoor zal jouw webshop beter scoren in de zoekresultaten.

 

Productteksten laten herschrijven door BureauTekst

Google wordt steeds slimmer en weet goede teksten steeds beter van slechte te onderscheiden. En klanten worden – terecht – kritischer. Voor jouw product of dienst 10 andere. Als bedrijf moet je jezelf onderscheiden om te winnen.

 

Wil jij creatieve en vindbare productteksten van het hoogste niveau? We helpen je graag bij het schrijven of herschrijven ervan. Wij zorgen dat jouw investering zich uitbetaalt in extra bezoekers en klanten.

 

Nu contact opnemen met BureauTekst