Offerte schrijven: zo verdien je er altijd aan

Een goed geschreven offerte maakt altijd winst. Ook als je de opdracht niet krijgt. Een offerte is namelijk een unieke kans om jezelf te onderscheiden van je concurrent. Want een offerte die opvalt is een prachtig visitekaartje. Een kans om jouw bedrijf op een bijzondere manier onder de aandacht te brengen. Bij een offerte tellen de letters net zo hard als de cijfers.

 

Waarom een offerte laten schrijven een goede investering is

Het klinkt onlogisch: geld uitgeven voordat je een akkoord hebt op je offerte. Maar wat als een goede tekst écht het verschil maakt? Bij BureauTekst schrijven we regelmatig pakkende offertes. Omdat we vinden dat er met elke tekst winst te behalen valt. Dat doen we bijvoorbeeld ook met arbeidsvoorwaardeteksten. Wij zien teksten als kansen. Mogelijkheden om een onuitwisbare indruk te maken. Niet alleen winst voor die ene klus, maar ook voor alles wat daarna nog komt.

 

Een offerte schrijven die past bij jouw bedrijf

Veel bedrijven hebben de neiging om hun offerte zo neutraal mogelijk te houden. Door te kiezen voor een standaard indeling dwalen de ogen van de ontvanger in no-time af van de letters naar de cijfers: ben je goedkoper dan de concurrent? Als het antwoord nee is, verdwijnt je aanbod 9 van de 10 keer in de prullenbak. Dat kun je voorkomen. Sterker nog: een hoge offerte is prima te rechtvaardigen, als je maar een goede uitleg geeft.

 

Vertel je potentiële opdrachtgever op welke manier jij het verschil kunt maken. Leg ook uit waarom dat wat duurder kan uitpakken dan de concurrent. En maak gebruik van deze trucs:

 

  • Gebruik quotes. Bijvoorbeeld een review van een andere klant.
  • Praat zoveel mogelijk in resultaten in plaats van kosten.
  • Doe eens iets onverwachts. Kies voor een openingszin die uitnodigt tot verder lezen. Zoiets als: ‘We zijn een dure grap. Maar wel een leuke. Met onze resultaten lach jij je concurrenten straks uit.’
  • Durf het luchtig te houden. Vertel niet de moppen waar je in de kroeg indruk mee maakt, maar kies voor een beschaafde variant. Speel bijvoorbeeld met de standaardtekst ‘Hierbij bieden we u vrijblijvend een offerte aan.’ Bedenk een leuke variant. Bijvoorbeeld: ‘Je moet niks, maar we trekken de champagne open als je wel ja zegt op deze offerte.’

 

Laat BureauTekst een offerte schrijven voor jouw offerte

Wij schrijven met liefde een offerte voor jouw offerte. Kun je meteen zien hoe wij het aanpakken. Zo schreven we onlangs een offerte met de volgende aanhef:

‘Hoera, een nieuwe website voor xxxx! Inclusief webshop, die nu moet gaan verkopen. BureauTekst helpt hier graag bij met goede en vindbare webteksten.’

Net als jouw offerte is ook die van ons vrijblijvend. Zin om te winnen?

 

Nu contact opnemen met BureauTekst