Nieuwe website De Berg Houten vloeren

Tot in de plintjes verzorgd

Een beetje ondernemer in de vloerenbranche weet: de concurrentie is stevig als eikenhout. Teun Jan en Hugo, eigenaren van De Berg Houten Vloeren in Amsterdam, kozen er daarom voor hun website te laten optimaliseren. Bij een groot marketingbureau hadden ze geen goed gevoel, liever kozen ze voor hechte samenwerking met een overzichtelijk team. BureauTekst en Lamper Design verzorgden samen de nieuwe website + content. Resultaat: van 0 aanvragen (niks, noppes, nada) naar 4 tot 5 per week.

De oude website

De oude website van De Berg Houten vloeren zag er niet eens slecht uit. Het design was redelijk fris en overzichtelijk en er stonden teksten op die wel wat fouten bevatten, maar ermee door konden. Maar daar bleef het dan wel bij. De vindbaarheid was niet goed, de website zorgde niet voor conversie en de eigenaren waren al met al niet tevreden. Logisch, gezien juist die twee mannen – letterlijk – hameren op kwaliteit. Via onze website vroegen ze om hulp bij het schrijven van nieuwe teksten. Ons eerste antwoord: “Nee.”

Techniek en conversie verbeterd

We hebben de ondernemers geadviseerd om eerst met de techniek van de website aan de slag te gaan en hebben ze daarvoor doorverwezen naar Lamper Design. Kees Lamper heeft een SEO-scan van de website gedaan en een rapport met technische aanbevelingen opgesteld. Kees: “Die hebben we vervolgens ook uitgevoerd. Van een standaard design hebben we de website een stuk persoonlijker gemaakt – met passend sfeerbeeld bijvoorbeeld. Ook qua conversie is veel veranderd: duidelijke buttons en bezoekers kunnen nu veel makkelijker een afspraak maken of offerte aanvragen. Verder is de snelheid van de website veel beter, mede dankzij nieuwe hosting.”

En toen de content nog

Na de technische verbeteringen hebben we bij BureauTekst een zoekwoordenonderzoek gedaan en een nieuwe menustructuur en pagina-indeling voorgesteld. Op basis daarvan heeft Lamper Design nieuwe pagina’s aangemaakt en hebben de tekstschrijvers van BureauTekst de content onder handen genomen. Doel: sfeervolle teksten die het bedrijf een gezicht geven, die bezoekers naar de website trekken en die vervolgens zorgen dat die bezoekers ook klanten worden.

Dan komt de winst vanzelf

“Dat is gelukt”, zegt Teun Jan van de Berg. “Van 0 aanvragen per maand zijn we naar 4 tot 5 aanvragen per week gegaan. Ik weet niet of ik dat echt had verwacht, maar natuurlijk hoopte ik het wel. De samenwerking met BureauTekst en Lamper Design vind ik meer dan prettig. Heel laagdrempelig, open en makkelijk. We hebben als klein en beginnend bedrijf geprobeerd een club mensen om ons heen te verzamelen die ons helpen bij onze marketing. Hoewel we geen collega’s maar verschillende bedrijven zijn, voelt het al maanden alsof ik een hecht team om me heen heb dat erop gebrand is om ons vloerenbedrijf vooruit te helpen. En niet om zelf winst te maken. Je ziet: dan komt de winst vanzelf.”