Auke Roelevink

Auke Roelevink

“Eerlijk is eerlijk, de uurprijs van BureauTekst ligt hoger dan die van hun concurrenten. Dat is niet erg, maar dan wil ik er wel wat extra’s voor terug. Écht goede feedback bijvoorbeeld. En tekstschrijvers die meedenken. BureauTekst gaf me echt het gevoel dat dit goed zou komen. Als ik de helft van de prijs betaal en dat gevoel er niet is, schiet ik er uiteindelijk nog niets mee op. Bovendien had ik een strakke deadline en wilde ik zeker weten dat die werd gehaald. Dus ik heb de gok gewaagd. Alles is gelukt. En op een manier waar ik echt blij mee ben.

Ik kan mezelf geen tekstkoning noemen, maar ik had voor mijn site wel een paar teksten geschreven waar ik trots op was. Dan is het even slikken als een andere partij zich daarmee gaat bemoeien, ook al heb je er zelf om gevraagd. Als ondernemer denk je vaak dat alleen jij goed kunt opschrijven wat je doet. Dat is natuurlijk niet zo, maar je moet wel even wennen aan dat idee. Bij BureauTekst had ik al snel het idee dat ze snapten wat ik bedoelde. En dat ze daar dan razendsnel mee aan de slag gingen. 

Een voordeel van een externe tekstschrijver is dat je ook wordt gewezen op je blinde vlekken. Een kritische tekstschrijver stelt mij vragen, waardoor ik meer leer over de manier waarop ik mezelf presenteer. Ik wil dus niet alleen een goede tekst, maar ook een spiegel. Die kreeg ik van BureauTekst.

De spiegel die ik ze zelf voor zou willen houden? Niet alleen de deadlines nakomen, maar ook tussentijdse afspraken. Soms schoot een belafspraak er bij in en dan had ik tijd vrijgemaakt in mijn agenda. Maar hier stapte ik makkelijk overheen, omdat de teksten die ze tussentijds opleverden gewoon echt goed waren en het contact verder erg prettig was. Voor mij was het belangrijkste dat mijn deadline werd gehaald. En die was behoorlijk krap, want ik wilde binnen 2 weken live met mijn site.

Dit tekstbureau zou ik zeker aanraden bij mijn eigen klanten. En wel om deze redenen:

  • Ze hebben alles waargemaakt wat is beloofd
  • Ze begrijpen echt wat een klant wil
  • Ze schrijven teksten die emoties triggeren. En emotie geeft de doorslag bij de verkoop.
  • Ze zijn in staat om heel snel te begrijpen wat voor werk je doet en dat op een heldere manier uit te leggen.”

 


Lotte Nationaal Archief

Lotte van Mourik

Toen we in 2017 behoefte hadden aan goede redacteuren bij het Nationaal Archief, viel de naam BureauTekst. Een van onze interimcollega’s kende eigenaresse Marlene nog van een schrijfopleiding een aantal jaar eerder. Omdat hij zo’n warme aanbeveling gaf, hebben we nooit getwijfeld over de samenwerking. Dat bleek terecht, want in de praktijk zijn we meer dan tevreden. Ik bel of mail regelmatig met een spoedvraag. Nog eerlijker… bijna al onze aanvragen zijn spoedaanvragen. En toch worden ze altijd opgepakt, geweldig uitgevoerd en voor de deadline opgeleverd. Wat ik nog het meest fijn vind – en dat geldt voor meer collega’s van mij – is dat deze redacteuren begrijpen wat wij doen. Sterker nog… soms krijg ik teksten zo aangeleverd dat ik zélf beter snap hoe de vork in de steel zit. Ze begrijpen het echt, hoe complex het doorgaans ook is. Het is trouwens goed om te vertellen dat we regelmatig teksten aanvragen voor onze eigen organisatie, maar ook weleens artikelen die we extern plaatsen. In het archiefblad bijvoorbeeld. Daar zit ook een redacteur, die door het werk van BureauTekst nog maar weinig hoeft te doen. Hij hoeft niet tot nauwelijks feedback te geven. Stiekem heb ik een voorkeur voor de teksten van Nine, een van de redacteuren van BureauTekst. Dat komt omdat ik veel met haar te maken heb gehad en haar inmiddels goed ken. Ze voelt onze tone of voice feilloos aan. Aan de andere kant zijn ook de teksten die we van de andere tekstschrijvers krijgen aangeleverd, erg goed. Het maakt dus feitelijk niets uit met wie van dit bureau je te maken hebt. Een verademing hoor. Zeker na het verleden waarin we vaak moeite hebben gehad om goede redacteuren te vinden. Als ik nog een verbeterpunt moet aandragen, zou ik zeggen: procescommunicatie. Tussendoor even laten weten hoe het met een klus gaat. Dat vind ik prettig, al weet ik dat ik erg graag bovenop alles zit. Tot nu toe is het dat niet nodig gebleken: ze hebben nog nooit een deadline gemist."


Youri van Heek

Youri van Heek

"Sinds ongeveer een half jaar schrijft BureauTekst linkbuilding-artikelen, persberichten en webteksten voor de klanten van Smart. Online marketeer Youri van Heek kende BureauTekst al uit de tijd waarin hij als zelfstandige werkte. “Ik heb de mensen hier aangeraden eens met Marlene, de eigenaresse te praten. Ze zochten iemand voor goede teksten die goed vindbaar zijn, unieke content. Marlene weet wat een goede tekst maakt. Inclusief meta descriptions en pagina titels.

Veel content leveren, betekent ook met grote regelmaat om tafel om onderwerpen door te nemen?  Het fijne aan de samenwerking met BureauTekst is juist dat ik nooit veel woorden nodig heb. De tekstschrijvers zijn erg goed in hun vak en opgeleid in SEO. Als ik wat zoekwoorden doorgeef, bouwen zij er iets omheen.

En dat zien de klanten terug. Zoek maar eens op houten jaloezieën. Dan stuit je direct op doehetbudget.nl, een van onze klanten.”


Geert Smit

Geert Smit

"Via een kennis kwam ik in aanraking met BureauTekst. Zij vertelde zulke lovende verhalen over dit bureau, dat ik uit nieuwsgierigheid op de website keek. Daar zag ik een brede variatie aan schrijfstijlen. En toch allemaal met iets eigens. Fris en anders. Ik was ervan overtuigd dat ik ook met dit tekstbureau wilde samenwerken en heb een proeftekst aangevraagd.

We hoopten dat het een succes werd, want onze ervaring met tekstschrijvers was in het verleden niet erg goed. Vaak voelden ze onze tone of voice niet aan of de inhoud was te complex, waardoor we veel te veel tijd kwijt waren aan feedback en bijschaven. Wat me bij BureauTekst opviel, was dat de allereerste tekst meteen voor minstens 90% raak was. Toen wist ik: <em>verrek</em>, dit is het."

Vanaf dat moment hebben we regelmatig teksten aangevraagd voor ons eigen bureau Nordique en ook voor onze klanten. De tone of voice was altijd goed, waardoor we alleen de inhoud hoefden te checken en klaar waren we. Ik ken inmiddels alle tekstschrijvers wel, en stuk voor stuk hebben ze een dienstverlenende houding. Mijn ervaring is dat ze aan één mailtje of appje genoeg hebben en ze zullen altijd proberen om ons uit de brand te helpen, hoe druk ze het ook hebben. In alle tijd dat we nu samenwerken, kan ik me maar één keer herinneren dat we niet tevreden waren over een tekst. Dat heb ik aangegeven bij Marlene, de eigenaresse, en zij reageerde erg prettig. Ik had binnen no-time de aanpassingen binnen, inclusief excuses van de tekstschrijver die ermee bezig was. Natuurlijk is een snelle oplossing op zo’n moment fijn, maar het was vooral prettig om te merken dat we zo makkelijk en natuurlijk met elkaar kunnen omgaan. Hoewel ik het elk bedrijf gun om met dit tekstbureau samen te werken, beveel ik ze zeker aan voor ongebruikelijke bedrijven. In de techniek of ICT bijvoorbeeld.

Bedrijven waar het nog niet standaard is om in te zetten op leuke, aantrekkelijke en leesbare teksten om meer klanten te trekken. Ik werk sinds kort niet meer voor Nordique, maar voor mijn eigen bedrijf Kiener. Wat wij doen is ook niet standaard (shopware voor retailers, groothandels en merken), dus een afscheid van BureauTekst zit er écht niet in."


Erwin Schaapman

Erwin Schaapman

"Het contentteam op Schiphol had eind 2016 dringend versterking nodig. We waren druk bezig met het vernieuwen van Schiphol.nl en zaten middenin een eindsprint. De luchthaven had in die tijd 14 verschillende websites. Die moesten allemaal opgaan in één platform.

Vooral voor de B2B webpagina’s moest nog een heleboel gebeuren en we hadden nog maar een paar weken. Maar waar vind je een goede tekstschrijver die acuut kan bijspringen voor zo’n grote en complexe klus? We zijn gaan zoeken en kwamen uit bij Marlene van BureauTekst. Op dinsdagavond hielden we een gesprek met haar, op woensdagochtend zat ze de eerste teksten te tikken. Het was top om iemand in het team te krijgen die direct de mouwen opstroopt en aan de slag gaat.

Natuurlijk is het altijd wennen op een nieuwe werkplek. Wie is wie? Waar moet je zijn? Dat soort dingen moet je even weten. Maar Marlene vond haar weg wel. Ze ging zelf op pad en checkte altijd of de dingen kloppen die ze schreef. Heel prettig. Als teamplayer was ze een sterke aanvulling. Toen de nieuwe website live was, hadden we nog een groot project op de plank liggen. Schiphol Tomorrow, een website over alle bouwprojecten op de luchthaven. We hebben Marlene gevraagd deze complexe klus op zich te nemen. Ze heeft zich erin vastgebeten en niet losgelaten tot de site live ging.