Dieneke van der Spek

Nationale Vacaturebank
‘Als contentmarketeer bij de Nationale Vacaturebank houd ik mij ook veel bezig met copy. Vroeger schreef ik veel teksten zelf, maar de afgelopen tijd liep de werkdruk te hoog op. Op een gegeven moment hebben we besloten om schrijfwerk uit te besteden aan een tekstbureau. In eerste instantie kwamen we uit bij een bureau waarmee de samenwerking stroef verliep. We moesten dingen keer op keer uitleggen en dan moest er nog zóveel feedback overheen dat we het net zo goed zelf konden doen. Sterker nog: het ging drie keer sneller als we het zelf deden. Tijdens mijn vakantie is mijn collega Irene online op zoek gegaan naar een alternatief. Zij kwam uit bij BureauTekst. Wat een verschil! We hebben één keer een uitgebreide briefing geschreven en hoeven er sindsdien niet meer naar om te kijken. De tone of voice is duidelijk en past perfect bij onze doelgroep. De kwaliteit van de interviews is hoog en de prijs is ook nog beter dan die van het vorige bureau. Op dit moment zijn we bezig met een campagne waarbij we één voor één verschillende functiegroepen aan het woord laten komen. De tekstschrijvers van BureauTekst komen met goede interviewkandidaten en verhalen. Ze begrijpen precies wat we zoeken en leveren de teksten heel snel op. Er is ook weleens iets misgegaan. In de laatste 3 interviews waren de zoekwoorden die wij hadden aangeleverd niet voldoende opgenomen. Dit werd meteen opgelost, versie 2 hadden we snel binnen. Hoewel we voor dit bureau doorgaans weinig feedback hebben, vinden we het wel fijn als we dit kunnen geven en dat het positief ontvangen wordt. We hebben vroeger namelijk ook weleens te maken gehad met tekstschrijvers die snel op hun teentjes getrapt waren. Deze samenwerking is wat ons betreft een succes, ook omdat we spoedopdrachten kunnen neerleggen. Als ze hier zeggen dat het goedkomt, dan komt het ook goed.’

‘Als contentmarketeer bij de Nationale Vacaturebank houd ik mij ook veel bezig met copy. Vroeger schreef ik veel teksten zelf, maar de afgelopen tijd liep de werkdruk te hoog op. Op een gegeven moment hebben we besloten om schrijfwerk uit te besteden aan een tekstbureau. In eerste instantie kwamen we uit bij een bureau waarmee de samenwerking stroef verliep. We moesten dingen keer op keer uitleggen en dan moest er nog zóveel feedback overheen dat we het net zo goed zelf konden doen. Sterker nog: het ging drie keer sneller als we het zelf deden. Tijdens mijn vakantie is mijn collega Irene online op zoek gegaan naar een alternatief. Zij kwam uit bij BureauTekst. Wat een verschil! We hebben één keer een uitgebreide briefing geschreven en hoeven er sindsdien niet meer naar om te kijken. De tone of voice is duidelijk en past perfect bij onze doelgroep. De kwaliteit van de interviews is hoog en de prijs is ook nog beter dan die van het vorige bureau. Op dit moment zijn we bezig met een campagne waarbij we één voor één verschillende functiegroepen aan het woord laten komen. De tekstschrijvers van BureauTekst komen met goede interviewkandidaten en verhalen. Ze begrijpen precies wat we zoeken en leveren de teksten heel snel op. Er is ook weleens iets misgegaan. In de laatste 3 interviews waren de zoekwoorden die wij hadden aangeleverd niet voldoende opgenomen. Dit werd meteen opgelost, versie 2 hadden we snel binnen. Hoewel we voor dit bureau doorgaans weinig feedback hebben, vinden we het wel fijn als we dit kunnen geven en dat het positief ontvangen wordt. We hebben vroeger namelijk ook weleens te maken gehad met tekstschrijvers die snel op hun teentjes getrapt waren. Deze samenwerking is wat ons betreft een succes, ook omdat we spoedopdrachten kunnen neerleggen. Als ze hier zeggen dat het goedkomt, dan komt het ook goed.’