Algemene voorwaarden van Whello Group

Whello B.V., gevestigd en kantoorhoudend te Amsterdam, KvK-nummer 72050764,

versie 2024

Bij vragen over deze voorwaarden zijn wij bereikbaar op:
e-mail: info@whello.nl
telefoon: +85 401 3416
adres: Moermanskkade 301, 1013 BC Amsterdam

1. Definities

1.1. In deze algemene voorwaarden hebben onderstaande begrippen de volgende betekenis:

Whellode besloten vennootschap Whello B.V., gevestigd te Amsterdam, KvK-nummer 72050764, handelend onder de naam Whello dan wel onder een andere bij het handelsregister geregistreerde naam zoals Branding a Better World, SKIPP, Livestream solutions of BureauTekst;

Afwijkingenafwijkingen in een Product ten opzichte van de specificaties zoals opgenomen in een goedgekeurd Ontwerpvoorstel;

Diensten – de diensten zoals omschreven in artikel 3.1;

Duurovereenkomst iedere overeenkomst in het kader waarvan Whello voortdurend Diensten verricht en die omwille daarvan kwalificeert als duurovereenkomst;

Gebreken – alle wezenlijke gebreken in een Product die ertoe leiden dat normaal gebruik van bepaalde functionaliteiten niet mogelijk is;

Intellectuele-eigendomsrechten alle rechten van intellectuele eigendom die toekomen aan Whello en haar licentiegevers en die rusten op tekens die worden gebruikt ter onderscheiding van Whello en de door haar geleverde Producten en Diensten, waaronder merken en handelsnamen, alsook rechten van intellectuele eigendom die rusten op de Producten van Whello, waaronder auteursrechten, naburige rechten, persoonlijkheidsrechten, modelrechten,  databankrechten, octrooirechten en bedrijfsgeheimen;

Klantde rechtspersoon of natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf en die een Overeenkomst met Whello wenst aan te gaan of is aangegaan;

Leveringstermijneen door Whello gecommuniceerde indicatieve leveringstermijn voor de levering van Producten en/of Diensten;

Meerwerk werkzaamheden als omschreven in artikel 10.1;

Ontwerpvoorstel een door Whello aan de Klant te richten voorstel voor de ontwikkeling van een Product op basis van door de Klant opgegeven specificaties, waarin (afhankelijk van het soort Product) alle visuele, functionele en technische eigenschappen van het Product worden uitgewerkt;

Offerte – een door Whello aan de Klant verstrekte offerte voor het leveren van Diensten;

Opdracht een door de Klant aan Whello verstrekte opdracht tot het leveren van Diensten;

Overeenkomst iedere overeenkomst, waaronder een Duurovereenkomst, tussen de Klant en Whello in verband met door Whello te leveren Diensten en/of Producten;

Producten – onder meer de Producten als omschreven in artikel 3.1.a);

Revisieronde een ronde waarin Whello op basis van feedback van de Klant wijzigingen doorvoert om een Product in lijn te krijgen met de wensen van de Klant.

 

2. Werkingssfeer

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming, inhoud en nakoming van alle Overeenkomsten waarbij Whello partij is, alsmede op alle adviezen, aanbiedingen, offertes en leveranties van Whello.

2.2. Afspraken die afwijken van deze algemene voorwaarden gelden slechts indien deze schriftelijk zijn opgenomen in de Overeenkomst.

2.3. Voorwaarden van de Klant zijn niet van toepassing.

2.4. Whello mag deze algemene voorwaarden altijd wijzigen. Wijzigingen maakt Whello via www.whello.nl en/of per e-mail bekend en treden in werking één maand na bekendmaking.

2.5. Wanneer de Klant niet instemt met de gewijzigde algemene voorwaarden, dan mag de Klant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen tot het moment waarop de nieuwe voorwaarden in werking treden.

 

3. Diensten

3.1. Whello verricht in Opdracht van de Klant onder meer de volgende Diensten:

  • het ontwerpen, onderhouden en optimaliseren van Producten waaronder campagnemateriaal, teksten, huisstijlen, websites, video’s, animaties, livestreams en apps;
  • het bedenken, opzetten en uitvoeren van reclame- en marketingdiensten waaronder (sociale-media-)campagnes, zoekmachineoptimalisatie- en adverteerdiensten en hosting- en consultancydiensten.

 

4. Totstandkoming Overeenkomsten

4.1. Whello brengt op basis van de door de Klant gewenste Diensten een Offerte uit.

4.2. Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald, hebben alle Offertes een geldigheidsduur van acht weken, te rekenen vanaf de op de Offerte vermelde datum dan wel, indien geen datum vermeld is, de datum van uitbrengen van de Offerte. Indien het in de Offerte opgenomen aanbod tijdig is aanvaard, komt een Overeenkomst tot stand. Desgewenst kan Whello de opdracht bevestigen aan de Klant.

4.3. Indien Whello geen Offerte heeft uitgebracht, bevestigt Whello een Opdracht aan de Klant met een schriftelijke opdrachtbevestiging waarmee de Overeenkomst tot stand komt.

4.4. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, garandeert de Klant dat de verstrekte Opdracht exclusief is en niet gelijktijdig aan een andere partij wordt verstrekt.

 

5. Leveringstermijnen

5.1. Aangezien Whello bij het uitvoeren van Diensten onder meer afhankelijk is van de Klant, zijn Leveringstermijnen altijd indicatief, tenzij anders gemeld in de Offerte.

5.2. Whello en de Klant kunnen verschillende Leveringstermijnen overeenkomen voor de verschillende Producten, Diensten of onderdelen van Producten of Diensten waaruit een Opdracht kan bestaan.

5.3. Indien een Leveringstermijn door Whello dreigt te worden of wordt overschreden, zal Whello de Klant daarover informeren.

5.4. Een Leveringstermijn schuift in elk geval op indien:

  • de Klant in strijd handelt met artikel 8.4;
  • sprake is van Overmacht als opgenomen in artikel 16.6;
  • er meer werkzaamheden verricht moesten worden dan vooraf voorzienbaar was.

 

6. Duurovereenkomst

6.1. Whello verricht bepaalde Diensten op basis van een Duurovereenkomst.

6.2. Whello en de Klant bepalen voor Diensten die worden verricht op basis van een Duurovereenkomst, vooraf de looptijd van de Duurovereenkomst en het aantal uren dat Whello, gedurende de looptijd van de Duurovereenkomst, de overeengekomen Diensten zal verrichten. De looptijd van een Duurovereenkomst is minimaal zes maanden, tenzij in de Duurovereenkomst een andere minimale termijn is opgenomen.

6.3. Na afloop van de looptijd van de initiële Duurovereenkomst wordt deze telkens stilzwijgend verlengd met eenzelfde periode en voor hetzelfde aantal uren.

 

7. Ontwerpdiensten

7.1. Indien Whello een ontwerp, website en/of tekst produceert en/of videodiensten levert, zijn er maximaal twee Revisierondes onderdeel van de voor de Opdracht overeengekomen prijs, tenzij anders is overeengekomen. Extra Revisierondes worden gefactureerd als Meerwerk tegen het standaard uurtarief.

7.2. De Klant en Whello kunnen overeenkomen dat Whello één of meerdere Ontwerpvoorstellen doet. Wanneer meerdere Ontwerpvoorstellen zijn overeengekomen, dan kiest de Klant daaruit één Ontwerpvoorstel. 

7.3. Wanneer de Klant tevreden is met het Ontwerpvoorstel dan kan hij daarvoor goedkeuring verlenen. De verleende goedkeuring houdt in ieder geval in dat:

  • het gekozen Ontwerpvoorstel alle door de Klant gewenste afzonderlijke elementen bevat;
  • de Klant begrijpt dat door Whello te verrichten aanpassingen ten opzichte van het Ontwerpvoorstel als Meerwerk worden aangemerkt.

 

8. Uitvoering Overeenkomst

8.1. Whello spant zich ervoor in om de aan haar verstrekte Opdracht zo zorgvuldig mogelijk en binnen de Leveringstermijnen uit te voeren.

8.2. Tenzij anders overeengekomen, worden werkzaamheden van Whello op afstand verricht en niet op de locatie van de Klant.

8.3. Whello mag een Opdracht of een gedeelte daarvan door derden laten uitvoeren.

8.4. De Klant zal Whello tijdens de uitvoering van de Overeenkomst:

  • alle noodzakelijke informatie en gegevens verstrekken en alle in redelijkheid vereiste medewerking te verlenen om Whello in staat te stellen de Overeenkomst na te komen;
  • toegang verschaffen tot accounts bij derden die nodig zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst, waaronder hostingdiensten en online reclamediensten;schriftelijk op de hoogte stellen van eventuele voor de uitvoering van de Overeenkomst relevante wet- en regelgeving.
  1.  

8.5. Voor zover Whello prognoses of andere schattingen geeft over werkzaamheden van Whello (zoals een campagne) zijn deze prognoses en/of schattingen slechts indicatief en binden deze Whello niet.

8.6. De Klant is verantwoordelijk voor het gebruik en een juiste toepassing in zijn organisatie van de door Whello geleverde Producten en Diensten.

 

9. Acceptatietermijn

9.1. De Klant heeft een termijn van twintig dagen om een door Whello voor de Klant ontworpen Product of een onderdeel daarvan te accepteren, tenzij in de Overeenkomst een andere acceptatietermijn is opgenomen. De Acceptatietermijn gaat in op het moment dat Whello een voor de Klant ontworpen Product of een onderdeel daarvan heeft gedeeld met de Klant.

9.2. Wanneer de Klant Whello binnen de Acceptatietermijn schriftelijk in kennis stelt dat er ten opzichte van het goedgekeurde Ontwerpvoorstel nog Afwijkingen in een Product of een onderdeel daarvan aanwezig zijn, zal Whello die kosteloos oplossen.

9.3. Wanneer de Klant nalaat om Whello binnen de Acceptatietermijn schriftelijk in kennis te stellen dat er nog Afwijkingen in het Product of een onderdeel daarvan aanwezig zijn, dan wordt het oplossen daarvan door Whello aangemerkt als Meerwerk als bedoeld in artikel 10.

9.4. Wanneer een door Whello geleverd Product of onderdeel daarvan ondergeschikte Afwijkingen vertoont ten opzichte van het goedgekeurde ontwerp, dan heeft de Klant geen recht tot afkeuring, korting, schadevergoeding of ontbinding.

 

10. Meerwerk

10.1. Werkzaamheden die niet vallen binnen een overeengekomen Opdracht worden aangemerkt als Meerwerk.

10.2. De Klant kan Whello verzoeken om Meerwerk te verrichten. Whello is niet gehouden een dergelijk verzoek in te willigen. Whello kan aan de uitvoering van Meerwerk voorwaarden verbinden.

10.3. Whello zal de Klant voorafgaand aan de uitvoering van Meerwerk laten weten dat werkzaamheden als zodanig worden aangemerkt.

10.4. Whello en de Klant komen voorafgaand aan de uitvoering van Meerwerk een uurtarief dan wel vaste prijs overeen voor de te verrichten werkzaamheden.

 

11. Tarieven en betaling

11.1. Alle (initieel) van toepassing zijnde tarieven en prijzen zijn te vinden in de Offerte. Tenzij anders vermeld, zijn alle door Whello genoemde bedragen in euro’s en exclusief btw en overige heffingen van overheidswege. Whello is gerechtigd haar uurtarieven en prijzen eens per jaar opnieuw vast te stellen.

11.2. Whello is doorlopend gerechtigd een risicoprofiel op te (laten) stellen van de Klant om een inschatting te maken van de kredietwaardigheid van de Klant. De Klant moet de gegevens die Whello daarvoor nodig heeft aan Whello verstrekken. Indien uit het onderzoek blijkt dat de kredietwaardigheid van de Klant wordt bedreigd, mag Whello haar betaalvoorwaarden aanpassen. Daarover treedt Whello in overleg met de Klant.

11.3. Whello verricht haar Diensten tegen een vooraf overeengekomen uurtarief of tegen een vooraf overeengekomen vaste prijs. Als zulke afspraken niet zijn gemaakt, gelden de gebruikelijke tarieven van Whello. Met Whello gemaakte afspraken gelden niet automatisch voor toekomstige Opdrachten van de Klant.

11.4. ndien wordt overeengekomen dat de Klant een bepaald aantal uren afneemt zonder dat een termijn voor nakoming wordt overeengekomen (bv. een ‘strippenkaart’), dan dient de Klant Whello de gelegenheid te bieden om de afgenomen uren binnen een periode van uiterlijk 6 maanden in te zetten. Na afloop van deze termijn komen de uren te vervallen. In de overeenkomst kan van de hiervoor genoemde termijn worden afgeweken. 

11.5. Wanneer Whello en de Klant een vaste prijs zijn overeengekomen, moet de Klant de in de Offerte opgenomen aanbetaling verrichten nadat een Offerte is geaccepteerd. Wanneer in de Offerte geen aanbetaling is opgenomen geldt een aanbetaling van 50% van de overeengekomen vaste prijs. Whello is pas gehouden de Overeenkomst uit te voeren wanneer zij de aanbetaling heeft ontvangen.

11.6. Indien Whello en de Klant een vaste prijs zijn overeengekomen en de Klant de opdracht beëindigt voordat de opdracht is voltooid, blijft de gehele overeengekomen prijs aan Whello verschuldigd.

11.7. Whello factureert in het geval van een Duurovereenkomst uitsluitend een vast bedrag per maand dat is gebaseerd op een vooraf overeengekomen uurtarief of een vooraf overeengekomen vaste prijs. Whello mag de uren laten uitvoeren door de specialist die zij het meest passend vindt.

11.8. In het geval van een Duurovereenkomst streeft Whello ernaar om maandelijks alle overeengekomen uren te werken. Indien in een bepaalde maand Whello minder uren werkt door een oorzaak die in haar invloedssfeer ligt, dan is dit geen reden voor vermindering van het vaste bedrag, maar heeft de Klant wel het recht om van Whello te vorderen dat Whello de niet-gewerkte uren inhaalt. Dit recht vervalt zes maanden na factuurdatum. Indien Whello in een maand niet alle overeengekomen uren werkt door een oorzaak die in de invloedssfeer van de Klant valt, zoals het stopzetten van campagnes, dan is dit geen grond voor vermindering van het vaste bedrag en heeft de klant geen recht om te vorderen dat Whello de uren later inhaalt. 

11.9. Wanneer Whello een Leveringstermijn niet haalt, mag Whello de geleverde Producten en Diensten niettemin factureren vanaf de genoemde Leveringstermijn. Als Whello Diensten niet kan leveren (of de Overeenkomst anderszins niet kan nakomen) door toedoen van de Klant, mag Whello deze niettemin factureren vanaf het moment dat zij deze in rekening had kunnen brengen wanneer de Klant medewerking zou hebben verleend. 

11.10. In het geval van een Duurovereenkomst wordt het maandelijks door de Klant verschuldigde bedrag aan het begin van iedere kalendermaand in rekening gebracht. Whello is ook voor andere Producten en Diensten gerechtigd om vooruitbetaling of het afgeven van een incassomachtiging te verlangen. Alle kosten die aan de vooruitbetaling dan wel incassomachtiging verbonden zijn, komen voor rekening van de Klant.

11.11. Alle in Offertes en Duurovereenkomsten opgenomen bedragen zijn exclusief reis- en verblijfskosten, die separaat door Whello mogen worden doorbelast.

11.12. De Klant is gehouden elke factuur binnen veertien dagen na de factuurdatum en in euro’s te voldoen zonder daarbij enige aftrek of verrekening toe te passen. Indien de factuur niet of niet volledig binnen deze termijn wordt voldaan, is de Klant vanaf de eerste dag na het verstrijken van de betalingstermijn van rechtswege in verzuim en is hij per maand of een gedeelte van een maand de wettelijke handelsrente verschuldigd over het openstaande bedrag. De Klant is niet gerechtigd tot opschorting van enige verschuldigde betaling aan Whello.

11.13. Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten die Whello maakt om betaling van haar facturen te verkrijgen, komen voor rekening van de Klant. De vergoeding van de buitengerechtelijke kosten wordt gefixeerd op een bedrag van 15% (met een minimum van € 500 exclusief btw) van het te vorderen bedrag, tenzij aantoonbaar meer kosten zijn gemaakt.

11.14. Indien de Klant de factuur of een deel daarvan betwist, moet hij dit binnen veertien dagen na factuurdatum omkleed met redenen schriftelijk aan Whello kenbaar maken. Na deze termijn vervalt het recht van de Klant om de factuur te betwisten.

11.15. Wanneer Whello bij de uitvoering van de Opdracht en op verzoek van de Klant bepaalde zaken en/of diensten bij derden betrekt, moet de Klant de volledige daarmee gepaard gaande kosten vooraf voldoen.

 

12. Gegevens, gegevensbescherming en cookies

12.1. Whello biedt de Klant bij sommige Diensten de mogelijkheid tot het uitlezen van cookies en data-analyse. De Klant erkent dat hij verantwoordelijk is voor nakoming van alle relevante privacyregelgeving die van toepassing is en die voortvloeit uit onder meer de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Telecommunicatiewet en dat Whello in dit verband geen verantwoordelijkheid draagt.

12.2. Op verzoek van Whello toont de Klant schriftelijk aan dat er wordt voldaan aan de toepasselijke regelgeving als bedoeld in artikel 12.1.

12.3. Indien Whello in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst als verwerker persoonsgegevens verwerkt ten behoeve van de Klant, zoals wanneer de Klant gebruikmaakt van SEO-diensten, dan zijn deze algemene voorwaarden eveneens van toepassing op een eventueel in het kader daarvan te sluiten verwerkersovereenkomst. Whello is gerechtigd de verwerkersovereenkomst conform artikel 2.4 te wijzigen. 

12.4. De Klant heeft uitsluitend toegang tot de bij Whello of een derde opgeslagen gegevens met betrekking tot de Klant gedurende de looptijd van de Overeenkomst. Na afloop van de Overeenkomst is Whello niet gehouden deze gegevens aan de Klant te verstrekken of daartoe toegang te verschaffen.

 

13. Gebruiksrecht

13.1. Alle Intellectuele-eigendomsrechten die rusten op de voor de Klant ontwikkelde Producten komen toe aan Whello en haar eventuele licentiegevers. Whello mag technische oplossingen die zij gebruikt in de Producten, hergebruiken bij de ontwikkeling van nieuwe producten. Alle Intellectuele-eigendomsrechten blijven na levering van Producten daarom in beginsel van Whello en haar eventuele licentiegevers.

13.2. Whello begrijpt dat de Klant zoveel mogelijk vrijheid wil om de geleverde Producten te wijzigen of over te dragen aan anderen. Aan die wens komt Whello graag tegemoet. Zodra de Klant alle verschuldigde betalingen heeft verricht, verkrijgt de Klant daarom een eeuwigdurend niet-exclusief, overdraagbaar, verpandbaar, sublicentieerbaar recht om de Producten te gebruiken overeenkomstig hetgeen in deze algemene voorwaarden en de Overeenkomst is bepaald. Het gebruiksrecht is exclusief, behoudens het recht van Whello om Producten te gebruiken voor eigen promotionele doeleinden. Het gebruiksrecht kan enkel worden overgedragen of in sublicentie worden gegeven met schriftelijke goedkeuring van Whello

13.3. Zodra de Klant het in artikel 13.2 genoemde licentierecht heeft verkregen, mag de Klant zonder toestemming van Whello onder meer:

  • wijzigingen aanbrengen in Producten;
  • Producten aan derden in gebruik geven;
  • Producten overdragen aan derden.

13.4. Whello en de Klant kunnen in afwijking van artikel 13.1 niettemin overeenkomen dat Whello de Intellectuele-eigendomsrechten die rusten op Producten of onderdelen daarvan, zoals bijvoorbeeld op unieke grafische onderdelen van een Product, (al dan niet tegen betaling) aan de Klant zal overdragen conform de wettelijke vereisten voor overdracht van die Intellectuele-eigendomsrechten.

13.5. In sommige gevallen rusten er Intellectuele-eigendomsrechten van licentiegevers van Whello op door Whello geleverde Producten of onderdelen daarvan of op onderscheidingstekens die worden gebruikt ter onderscheiding van de Diensten of diensten van derden. Whello zorgt er in die gevallen voor dat de Klant eveneens een gebruiksrecht verkrijgt voor die Producten of onderdelen daarvan.

13.6. Whello is nooit verplicht om Intellectuele-eigendomsrechten aan de Klant over te dragen die toekomen aan haar licentiegevers. Daarnaast is Whello nooit verplicht om Intellectuele-eigendomsrechten over te dragen aan de Klant die rusten op onderdelen van software die zijn bedoeld voor generiek gebruik.

13.7. In door Whello ontwikkelde Producten of onderdelen daarvan wordt soms gebruikgemaakt van muziek, beeld- of videomateriaal. Soms worden hiervoor kosten in rekening gebracht door collectieve beheersorganisaties, zoals Buma/Stemra en/of SENA. Deze kosten komen voor rekening van de Klant.

 

14. Eigendomsvoorbehoud

14.1. Alle zaken die Whello levert aan de Klant, blijven haar eigendom totdat de Klant alle verschuldigde bedragen aan Whello volledig heeft voldaan.

14.2. Het is de Klant niet toegestaan pandrechten te verlenen op onder dit eigendomsvoorbehoud vallende zaken of deze op een andere manier te bezwaren.

14.3. Wanneer derden beslag leggen op de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken of daar bepaalde rechten op willen vestigen of doen gelden, dan moet de Klant Whello hier uiterlijk binnen zeven dagen schriftelijk van in kennis stellen.

 

15. Garantie

15.1. Whello staat in voor de deugdelijkheid van de door haar geleverde Producten en spant zich ervoor in om Gebreken binnen een redelijke termijn te herstellen indien deze binnen een periode van drie maanden na het verstrijken van de Acceptatietermijn gedetailleerd schriftelijk omschreven bij Whello worden gemeld.

15.2. Het herstel wordt door Whello gratis uitgevoerd, tenzij er geen vaste prijs voor een Opdracht is overeengekomen. In het laatste geval zal Whello het herstel uitvoeren tegen het overeengekomen uurtarief en bij het ontbreken daarvan tegen haar gebruikelijke uurtarieven.

15.3. De Klant heeft in ieder geval geen recht op kosteloos herstel indien:

  • een Gebrek het gevolg is van verkeerd gebruik door de Klant;
  • een Gebrek het gevolg is van wijzigingen die door de Klant zijn doorgevoerd;
  • de Klant niet voldoet aan enige verplichting in de Overeenkomst;
  • de aard van het Product zich ertegen verzet dat daarvoor garantie wordt gegeven;
  • Whello door de Klant is gevrijwaard voor aanspraken in het geval van Gebreken.

15.4. Whello is bij het verlenen van haar Diensten soms afhankelijk van de diensten van derden, zoals bijvoorbeeld van Google LLC. Whello spant zich ervoor in dat deze diensten optimaal samenwerken met haar eigen Diensten, maar kan dit niet garanderen.

 

16. Aansprakelijkheid en vrijwaring

16.1. Whello is slechts aansprakelijk voor schade zoals omschreven in dit artikel 16, behalve indien de schade het gevolg is van opzet of grove schuld van Whello, in welk geval elke aansprakelijkheidsbeperking vervalt.

16.2. Wanneer Whello toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de Overeenkomst, is Whello slechts aansprakelijk voor vervangende schadevergoeding, dat wil zeggen tot het bedrag van de achtergebleven prestatie. Deze schadevergoeding is te allen tijde beperkt tot maximaal vijftig procent van het bedrag van de op grond van die Overeenkomst in de drie voorafgaande maanden geleverde Producten en Diensten.

16.3. Whello is nooit aansprakelijk voor gevolgschade (waaronder winstderving en door de Klant geleden verliezen), vertragingsschade, schade wegens gegevensverlies en schade als gevolg van door Whello gegeven inlichtingen of adviezen waarvan de inhoud niet uitdrukkelijk onderdeel van een Overeenkomst is.

16.4. In geval van een onrechtmatige daad van Whello of één van haar ondergeschikten, waarvoor Whello rechtens aansprakelijk wordt gehouden, is Whello slechts aansprakelijk voor vergoeding van schade die het gevolg is van dood of lichamelijk letsel, in welk geval haar aansprakelijkheid beperkt is tot het bedrag dat ter zake wordt uitgekeerd door haar aansprakelijkheidsverzekering.

16.5. Indien de Klant Whello aansprakelijk houdt voor enige door hem geleden schade is hij gehouden dat binnen zes weken na het ontstaan of bekend worden van de schade schriftelijk en voorzien van een deugdelijke onderbouwing aan Whello te melden, bij gebreke waarvan ieder recht op schadevergoeding vervalt.

16.6. Whello is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien dit voor haar redelijkerwijs niet mogelijk is ten gevolge van een niet aan haar toerekenbare omstandigheid (overmacht). Hieronder worden mede begrepen storingen in de communicatie-infrastructuur, storingen als gevolg van virussen en oorzaken die liggen in programma’s die niet door Whello worden beheerd of zijn ontwikkeld, stakingen, ziekte van zowel eigen mensen als ingeschakelde derden, personeelstekort, brand, bedrijfs- en technische storingen binnen het kantoor van Whello of bij door Whello ingeschakelde externe partijen.

16.7. Whello is niet aansprakelijk voor enigerlei schade die ontstaat in verband met de inhoud, juistheid, actualiteit, opmaak en oplage van door de Klant aan Whello aangeleverd materiaal.

16.8. De Klant vrijwaart Whello tegen alle aanspraken van derden (waaronder werknemers en andere medewerkers van Whello) in verband met schade die aan de Klant kan worden toegerekend, met inbegrip van:

  • schade veroorzaakt door aansprakelijkheidstellingen of sancties vanwege een schending van privacywetgeving;
  • schade die is ontstaan in verband met de uitvoering van de Overeenkomst als gevolg van het handelen of nalaten van de Klant;
  • schade als gevolg van een gebrek in de door Whello geleverde Producten of Diensten die door Klant werden gebruikt, gewijzigd of doorgeleverd onder toevoeging van of in samenhang met eigen producten, programmatuur of diensten van Klant.

16.9. Alle aanspraken van de Klant tegenover Whello vervallen indien de Klant niet uiterlijk één jaar na het ontstaan van de aanspraak een vordering in rechte heeft ingesteld.

 

17. Geheimhouding en anti-ronselbeding

17.1. Whello en de Klant verbinden zich over en weer tot geheimhouding van alle gegevens en informatie over elkaars organisaties, elkaars klanten en in het algemeen alle informatie waarvan partijen kennisnemen bij werkzaamheden ten behoeve van elkaar of ten behoeve van klanten van de Klant. Gegevens en informatie mogen slechts gebruikt worden ter uitvoering van de Overeenkomst.

17.2. Tenzij anders overeengekomen in de Overeenkomst, mag Whello de naam en het logo van de Klant op haar website en/of een referentielijst plaatsen en deze aan derden ter beschikking stellen.

17.3. De Klant zal gedurende de looptijd van de Overeenkomst en tot twaalf maanden daarna geen directe dan wel indirecte zakelijke relatie, arbeidsrelatie of andere gelijksoortige relatie aangaan met enige medewerker van Whello, behoudens indien Whello schriftelijk mee heeft ingestemd.

17.4. Bij overtreding van één van de bepalingen van dit artikel is de Klant zonder nadere ingebrekestelling een direct opeisbare boete verschuldigd van € 20.000 per overtreding en van € 2.500 per dag dat de overtreding voortduurt, onverminderd het recht van Whello om vergoeding van de volledig geleden schade te eisen.

 

18. Opschorting Overeenkomst

18.1. Whello heeft het recht om de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten indien de Klant handelt in strijd met artikel 8.4 van deze algemene voorwaarden of anderszins in strijd handelt met de Overeenkomst of deze algemene voorwaarden.

18.2. Whello gaat eerst dan over tot opschorting van de uitvoering van de Overeenkomst nadat zij de Klant schriftelijk in de gelegenheid heeft gesteld om het handelen zoals beschreven in artikel 19.1 binnen veertien dagen te herstellen.

18.3. De Klant zal de kosten vergoeden die Whello in verband met de opschorting heeft moeten maken. Whello behoudt zich het recht voor om werkzaamheden omtrent de opschorting tegen gebruikelijke tarieven in rekening te brengen.

 

19. Opzegging Duurovereenkomst

19.1. Opzegging van een Duurovereenkomst moet schriftelijk gebeuren en is slechts mogelijk tegen het einde van de looptijd. Dat betekent dat een Duurovereenkomst niet tussentijds kan worden opgezegd. Voor opzegging van een Duurovereenkomst geldt altijd een opzegtermijn van drie kalendermaanden tenzij anders overeengekomen. Dat betekent dat Whello de opzegging ontvangen moet hebben uiterlijk drie kalendermaanden voor het einde van de Duurovereenkomst.

19.2. De Klant blijft tot aan het einde van de opzeggingstermijn gebonden aan zijn verplichtingen. Dat betekent onder meer dat de betalingsverplichtingen van de Klant gelden tot aan het einde van de looptijd van de Duurovereenkomst.

 

20. Beëindiging Overeenkomst

20.1. Whello heeft het recht om een Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen indien zij tijdens de uitvoering van de Overeenkomst niet binnen vier weken en na drie contactpogingen in contact weet te treden met de Klant. Whello heeft het recht om alle tot dan toe aan de Opdracht bestede uren in rekening te brengen tegen de overeengekomen (en bij gebreke daarvan de gebruikelijke) uurtarieven.

20.2. Onverminderd het bepaalde in artikel 6.4 heeft Whello het recht een Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen indien een van de volgende situaties zich voordoet:
de Klant is in verzuim met zijn betalingsverplichtingen;

  • de Klant dient een eigen aangifte tot faillietverklaring of surseance in;
  • de Klant wordt in staat van faillissement verklaard of aan de Klant wordt surseance van betaling verleend;
  • de Klant dient een aanvraag in om de Wet schuldsanering natuurlijke personen (WSNP) op hem toe te passen of wordt tot de WSNP toegelaten;
  • (de onderneming van) de Klant wordt geliquideerd of beëindigd, tenzij sprake is van een fusie of overname

20.3. Wanneer de Overeenkomst wordt ontbonden of opgezegd, komen eventueel door Whello aan de Klant verleende kwantumkortingen te vervallen. Die kortingen zijn immers gebaseerd op het feit dat aan Whello meerdere Opdrachten zijn verstrekt. Whello heeft het recht in een dergelijk geval de verstrekte korting alsnog aan de Klant in rekening te brengen.

 

21. Toepasselijk recht, geschillen

21.1. De relatie tussen Whello en de Klant wordt beheerst door Nederlands recht.

21.2. Alle geschillen tussen partijen die niet in goed onderling overleg opgelost kunnen worden, worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement Amsterdam dan wel van een door Whello aan te wijzen rechtbank.

21.3. Wanneer een onderdeel van deze voorwaarden om welke reden dan ook nietig mocht blijken te zijn of vernietigd zou worden, dan blijven alle andere onderdelen volledig van kracht. Partijen treden in dat geval in overleg met als doel hier een vervangende bepaling voor op te stellen. Daarbij geldt als uitgangspunt dat het doel en strekking van het niet langer geldige onderdeel zoveel mogelijk in stand wordt gehouden.