Doen jullie ook aan online marketing?

En of! We wonen en werken samen met online marketing bureau Whello in Amsterdam. Samen zetten we jouw marketingverhaal om in een concrete boodschap die via het juiste kanaal bij jouw klant terecht komt.

Hoe zorgen jullie ervoor dat je mijn bedrijf leert kennen?

Voor we gaan schrijven bespreken we wat je wensen zijn. Wat maakt jouw bedrijf uniek, wie is je doelgroep en wat is het doel van je webpagina? Ook bespreken we de tone of voice: de manier waarop we de lezer aanspreken.

Wat maakt BureauTekst uniek?

We kunnen een boek vullen met de vage taal die we als tekstbureau tegenkomen. Wil je opvallen als bedrijf? Gooi dan die bullshit-bingo de deur uit en zorg voor communicatie en content waar klanten blij van worden. BureauTekst zet woorden aan het werk en brengt jouw merk zo tot leven. Het resultaat? Je trekt de juiste klanten aan en overtuigt ze dankzij krachtige boodschappen van jouw meerwaarde.

Kan een extern bureau wel goed over mijn bedrijf schrijven? We kennen elkaar toch niet echt?

Ja, dat kunnen wij. Sterker nog, dat is ons prachtige vak. Voordat we voor jouw bedrijf aan het typen slaan, maken we natuurlijk eerst kennis. Even skypen of bellen. Of een van onze tekstschrijvers komt langs, dat heeft eigenlijk onze voorkeur. Op die manier krijgen we een compleet beeld van jouw bedrijf. Natuurlijk lezen we ons ook in en schrijven we vaak op basis van interviews die we met je houden.

Is het niet raar als ik het schrijven van teksten uitbesteed?

Geloof ons, je bent niet de enige. Sterker nog: je bent in de minderheid als je het zelf doet. Veel bedrijven laten hun teksten schrijven. Niets is zo lastig als typen over je eigen bedrijf, diensten en mensen.

Hoe weet ik of de teksten die ik krijg bij mijn bedrijf passen?

Voordat wij onze fantasie op jouw (bedrijfs-)teksten loslaten, bespreken we alle ins en outs van jouw onderneming. En ook welke tone of voice daarbij past. Het is tenslotte jouw identiteit die wij op papier zetten. Als we de eerste opzet van een tekst af hebben, sturen we die naar je op voor een feedbackronde. Zo kunnen we nog dingen aanpassen, als dat nodig is. Als je gelijk een halleluja-gevoel hebt, zijn we natuurlijk helemaal blij.

Welk soort teksten schrijven jullie?

Wij zijn voornamelijk gericht op commerciële en online teksten. Zo schrijven we zakelijke blogs, nieuwsbrieven, webteksten, whitepapers, folders&brochures, persberichten en e-books. Eigenlijk zijn het altijd teksten waar bedrijven winst mee maken. Vandaar onze pay-off ‘van woorden naar winst’. We werken graag voor langere tijd samen met onze klanten. Een band scheppen, vinden we belangrijk. Op die manier gebeurt het ook vaak dat we voor andere teksten worden gevraagd. Bijvoorbeeld een jaarboek of bedrijfsblad, nadat we eerder al een website herschreven.

Wat zijn jullie tarieven?

Voor teksten die we regelmatig schrijven, hebben we een vaste prijs. Na een aantal jaar weten we precies hoeveel tijd die kosten. Voor speciale of specifieke aanvragen maken we een offerte op basis van ons uurtarief. Wij bieden trouwens ook abonnementen aan, onder andere voor zakelijke blogs en nieuwsbrieven. Benieuwd naar de tarieven? Bekijk onze prijslijst.

Voor wie werken jullie?

We schrijven voor grote en middelgrote bedrijven in werkelijk iedere branche. Bekende namen zijn Visma | YouServe, HG, TintelTuin, fashionmerk MAIUM, Port of Amsterdam en Sunweb. Inmiddels hebben we ervaring met ieder onderwerp. Zo tikken we voor makelaars, de zorg, SaaS-bedrijven, modemerken en HR.

 

 

Wat als ik niet tevreden ben over jullie werk?

Dan hebben wij de antidepressiva klaarliggen. Nee grapje. Wij proberen natuurlijk alles in één keer goed op papier te zetten. Maar je hebt altijd een feedbackronde om te zorgen dat jouw teksten aan al je wensen voldoen.

Kan ik ook een offerte op maat krijgen?

In principe krijg je die altijd. We hebben wel een prijslijst, maar de meeste klanten passen niet in een standaard confectiepak. Daar bespreken we een opdracht altijd vooraf en sturen je een offerte of prijsopgave. Je weet dus al van tevoren wat je kwijt bent. Als het in de praktijk meer werk blijkt te zijn dan ingeschat of opgegeven, overleggen we. Een uurtje links of rechts doen we niet moeilijk over, volle dagen wel. Maar ook dan kom je nooit voor verrassingen te staan.

Wat houdt een zoekwoordenonderzoek precies in?

Voordat wij blogs of webteksten schrijven, onderzoeken wij eerst wat voor jouw doelgroep belangrijk is. Waar zoeken jouw klanten op? Hoe moeten ze je vinden? Je krijgt een excelrapport met een lijst zoekwoorden, het maandelijkse zoekvolume en de concurrentie. Wij kiezen dan de beste zoekwoorden voor je uit en verwerken die subtiel in jouw teksten. Ook kunnen we positiechecks opnemen: hoe scoort je website nu op deze woorden? We kunnen dan ook de voortgang van je website monitoren.

Ik zit in een heel ingewikkelde branche, kunnen jullie dan toch voor me schrijven?

ICT, pensioenen, wet- en regelgeving: je maakt ons de pis niet lauw. Wij zien het juist als uitdaging om ingewikkelde materie begrijpelijk te maken voor jouw doelgroep.

Hebben jullie een netwerk van bijvoorbeeld vormgevers en webdesigners?

Ja, we zijn in 2020 een partnership met online marketing bureau Whello aangegaan. Daarnaast werken we ook veel samen met verschillende vormgevers en webdesigners zoals Lamper Design, Rhapsody Design en 20Forma. Dat is handig, want soms smaakt ons schrijfwerk naar meer. Dan wil een klant van onze teksten een boekje maken, voorzien van een indrukwekkende opmaak. Of zelfs een complete nieuwe website ontwikkelen. Op al die gebieden hebben wij talentvolle specialisten in ons netwerk.

Staat je vraag er niet tussen?

Geef even een belletje, dan vertellen we je meer.

Even babbelen?

Gerelateerde schrijftips