Advertisement + editorial = kassa

Klinkt het woord advertorial je niet bekend in de oren? Het is een samentrekking van advertisement en editorial. Oftewel: een advertentie in de vorm van een redactioneel artikel. De reclameboodschap zit verstopt in het artikel, waardoor lezers niet meteen doorhebben dat ze eigenlijk een advertentie aan het lezen zijn. Daardoor worden advertorials doorgaans veel beter gelezen dan een advertentie. Kassa!

Hallo mag ik even de aandacht?

Een advertorial wekt de indruk dat het een artikel met belangrijke nieuwswaarde is. Wat dat oplevert? Meer lezers en dus veel meer impact dan een gewone advertentie.

Waarom een advertorial zo goed werkt:

  • Een advertorial bevat veel nuttige informatie
  • Een advertorial komt geloofwaardig over vanwege het format
  • Een advertorial is overtuigend als je de juiste invalshoek kiest

Analyse

Strategie

Kalender

Schrijven

Maandelijkse meet

Even babbelen?

Wat maakt BureauTekst uniek?

BureauTekst biedt bedrijven de voordelen van alle content diensten onder één dak. We geloven namelijk in de synergie van alle specialismen.

Onze copywriter komt bijvoorbeeld tot een beter presterende webtekst door de samenwerking met onze SEO’er. En we halen meer uit social campagnes omdat ook onze designer betrokken is.

Doen jullie ook aan online marketing?

En of! We wonen en werken samen met online marketing bureau Whello in Amsterdam. Samen zetten we jouw marketingverhaal om in een concrete boodschap die via het juiste kanaal bij jouw klant terecht komt.

Wat maakt een advertorial goed?

Een advertorial is een commerciële tekst in een informerend jasje. Het belangrijkste is dat je advertorial nuttig is voor de lezer. Dat kan op verschillende manieren. Onze tekstschrijvers spelen bijvoorbeeld in op de actualiteit of op een behoefte. Met praktische tips en geloofwaardige quotes wordt jouw advertorial een interessant artikel waar jij heel toevallig in genoemd wordt.

Waar plaats je een advertorial?

Je vindt advertorials in kranten, tijdschriften en online in de vorm van een blog. Het artikel heeft helemaal de look and feel van dat medium. Ook de tone of voice is hierop aangepast, zodat de advertorial niet opvalt als advertentie. 

Wat is het verschil tussen een advertentie in een advertorial?

Een advertentie is puur commercieel. Bij een advertorial is het niet heel duidelijk dat het om een advertentie gaat. Een mix tussen een advertentie en een editorial dus. Omdat een advertorial lijkt op een gewoon artikel, wordt het een stuk beter gelezen dan een schreeuwerige reclameboodschap.