BureauTekst > Over ons > Ons team

Marlène Rooseman

Tekstschrijver & eigenaar

Na een hbo-opleiding aan de politieacademie droeg ik tien jaar lang – gehuld in blauw en goud – mijn steentje bij aan de veiligheid van de Amsterdamse straten. Eerst als agent, later maakte ik een overstap naar crisiscommunicatie en redactiewerk.

Als ik terugkijk op mijn carrière tot nu toe, is interactie met mensen altijd de hoofdmoot geweest. Als hoofd communicatie was ik onder andere betrokken bij de abdicatie van Willem-Alexander en de nucleaire top in Nederland.

Na politie Amsterdam sloeg ik mijn eigen weg in, met BureauTekst als resultaat. Met vijf tekstschrijvers en een eindredacteur weten steeds meer bedrijven en bureaus ons te vinden voor een samenwerking.

Iedere dag weer geniet ik met volle teugen van wat we doen en bereiken. Hoewel ik nu directeur ben (ik moet nog steeds wennen aan die term) probeer ik zo veel mogelijk mee te schrijven. Want dat blijft toch goud.

Diana Koning

Tekstschrijver

Al mijn hele leven ben ik gek op taal en schrijven. Het was dan ook geen verrassing dat ik Communicatie- en Informatiewetenschappen ging studeren. Na deze bachelor specialiseerde ik me verder door middel van de master Journalistiek. Tijdens mijn opleiding heb ik veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de meest uiteenlopende vraagstukken – van de redenen dat mensen bepaalde nieuwsberichten wel en andere juist niet aanklikken tot hoe berichtgeving invloed heeft op de beurskoersen van grote bedrijven.

Toch wist ik van het begin af aan dat ik het allerliefst zelf zou schrijven. Na de studie begon ik dan ook een blog over mijn andere grote passie: nagellak en nail art. Nu krijg ik bij BureauTekst de kans om daar nog veel meer onderwerpen aan toe te voegen. Waar een tekst ook over gaat: mijn hart ligt bij het schrijven ervan!

Lisa Ouweltjes

Tekstschrijver

Nadat ik klaar was met mijn havo wist ik eigenlijk bij god niet wat ik wilde. Mensen helpen, dat vind ik leuk. Maar in welke vorm dan? In de zorg en dus in een ziekenhuis? Nee. Met communicatie dan? Ja! Een verhaal overbrengen, iemand aanzetten tot actie of uitleggen hoe iets werkt. Je doet het met woorden. En via het juiste kanaal. Het is een combinatie van. Daar wilde ik meer over leren. Zo bezocht ik een open dag van de opleiding Media, Informatie en Communicatie. Keuze gemaakt!

Tijdens mijn studie heb ik veel geschreven voor verschillende soorten media: van interviews voor tijdschriften tot nieuwsberichten voor kranten. Na 4 jaar studeren heb ik bijna 5 jaar aan de klantzijde gewerkt. Eerst als marketing- en communicatiemedewerker, later als marketing- en communicatieadviseur. Die ervaring is ontzettend waardevol nu ik aan de bureauzijde zit. Ik begrijp goed met welke vraagstukken een klant zit en weet deze dan ook vooraf te tackelen. 

Creatieve teksten schrijven, dat vind ik het allerleukste. Grenzen opzoeken en een onderwerp net even anders belichten dan de lezer had verwacht. Mensen raken. Maar wel binnen de lijnen van de tone of voice van de klant natuurlijk. Bij BureauTekst kan en mag dat. Hier zit ik op mijn plek! 

Ook met ons samenwerken aan winstgevende teksten?
Stuur ons een mailtje!

BEL MAIL