“Koop dit. Koop dat. Dit product is het beste!” De meeste advertenties zijn irritant. Ze worden je nog net niet als een gans door de strot geduwd. Jij wilt je lezers dat niet aandoen. Maar toch wil je graag je product of dienst aan de man brengen. Hoe je dat beter kunt doen? Met advertorials. Advertenties, maar dan subtiel.

Advertisement + editorial = kassa

Klinkt het woord advertorial je niet bekend in de oren? Het is een samentrekking van advertisement en editorial. Oftewel: een advertentie in de vorm van een redactioneel artikel. De reclameboodschap zit verstopt in het artikel, waardoor lezers niet meteen doorhebben dat ze eigenlijk een advertentie aan het lezen zijn. Daardoor worden advertorials doorgaans veel beter gelezen dan een advertentie. Kassa!

Aandacht trekken met advertorials

Een advertorial wekt de indruk dat het een artikel met belangrijke nieuwswaarde is. Wat dat oplevert? Meer lezers en dus veel meer impact dan een gewone advertentie. Dit zijn de redenen daarvoor:

  • Een advertorial bevat veel informatie
    Door de verhalende vorm kun je in advertorials veel meer informatie in verwerken dan in een korte advertentietekst. Je hebt dus veel meer ruimte om uit te weiden over je product of dienst.
  • Een advertorial komt geloofwaardig over
    Lezers denken met advertorials dat ze een informatief artikel lezen. Daarom geloven ze de inhoud eerder dan wanneer ze een advertentie zien. Maar pas op: de tekst moet wel geloofwaardig blijven. Als je te veel overdrijft of te veel de nadruk legt op hoe geweldig je product is, dan schiet de tekst zijn doel voorbij. Bij BureauTekst weten we precies hoe we jouw product of dienst subtiel in de tekst kunnen verwerken.
  • Een advertorial is overtuigend
    Als je de interesses van je doelgroep goed kent, kun je je advertorial op precies de goede plaats laten publiceren. Zo heb je meteen de aandacht van je doelgroep. De nuttige informatie in het artikel overtuigt lezers om tot aankoop over te gaan.

Origineel verkopen

Maar hoe doe je dat, je product of dienst verkopen via advertorials? Als tekstschrijvers weten we precies hoe we dat moeten aanpakken. Bijvoorbeeld door mensen aan het woord te laten die een product of dienst zelf hebben ervaren. Dat helpt om emoties in het verhaal te brengen. Dan komt de overtuiging vanzelf. Hetzelfde geldt voor informatie die lezers verder helpt of hen op ideeën brengt.

Laat je advertorials schrijven door BureauTekst

Lijkt het je wat om de traditionele (lees: peperdure) advertentie eens te laten voor wat het is en je commerciële boodschap te verpakken in een advertorial? Wij verzorgen graag het verpakkingsmateriaal.

Met ons praten?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Topcontent nodig?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.