Vind focus met een contentstrategie

Contentmarketing betekent slim draaien aan de knoppen. Je laat op het juiste moment boeiende content zien aan een specifieke doelgroep. Met een scherpe contentstrategie vind je focus. Het helpt je focus aanbrengen in de wirwar aan content. Het resultaat? Passende content op de kanalen waar jouw doelgroep actief is.

Een goede contentstrategie:

  • Brengt focus aan in je contentmarketing
  • Vertaalt je merkverhaal naar andere kanalen
  • Zorgt voor betere resultaten

Analyse

Strategie

Kalender

Schrijven

Maandelijkse meet

Even babbelen?

Wat maakt BureauTekst uniek?

BureauTekst biedt bedrijven de voordelen van alle content diensten onder één dak. We geloven namelijk in de synergie van alle specialismen.

Onze copywriter komt bijvoorbeeld tot een beter presterende webtekst door de samenwerking met onze SEO’er. En we halen meer uit social campagnes omdat ook onze designer betrokken is.

Met welke content moet ik beginnen?

Blogs, socialmediaberichten, nieuwsbrieven, whitepapers. Content bestaat in honderden verschillende formaten. Tijdens het bepalen van jouw contentstrategie kijken we goed naar jouw situatie. Wat werkt voor jouw doelgroep goed en wat niet? Het uiteindelijke doel? Groei!

Waarom heb ik een contentstrategie nodig?

Helaas: met middelmatige content red je het niet meer. Werk daarom altijd met een contentstrategie. Die dwingt je keuzes te maken en zo te kiezen voor content die daadwerkelijk relevant is voor je (potentiële) klanten. Je denkt na over wat je plaatst, waarom je het plaatst en waar je het plaatst. Hiermee kies je voor structuur en behaal je de beste resultaten.

Doen jullie ook aan online marketing?

En of! We wonen en werken samen met online marketing bureau Whello in Amsterdam. Samen zetten we jouw marketingverhaal om in een concrete boodschap die via het juiste kanaal bij jouw klant terecht komt.

Wat staat er in een contentstrategie?

Als onze contentspecialisten een contentstrategie maken, doorlopen ze globaal onderstaande stappen.

  1. Doel bepalen
  2. Persona’s definiëren
  3. Tone of voice vastleggen
  4. Passende kanalen kiezen
  5. Onderwerpen bepalen
  6. Contentkalender opstellen