Versier je doelgroep met originele copy

Schrijven, dat kan toch iedereen? Klopt. Maar wordt je tekst ook gelezen? Past je tekst eigenlijk wel bij je merk? Ben je onderscheidend? Met creatieve copy prikkel je pas echt. Met een grapje, of door precies op de juiste pijnpunten in de te spelen.

Creatieve copy:

  • Laat je doelgroep glimlachen (én doorklikken)
  • Zet jouw merk overtuigend neer
  • Zingt precies in de toon van jouw bedrijf
  • Onderscheidt je van de meute

Een creatief 1-2-tje

Als het om campagnes gaat werken we graag samen met de marketeers van Whello. Een art director en een creatieve copywriter gaan samen aan de slag met jouw campagne. We bepalen de strategie en creëren vervolgens een campagne die jouw doelgroep in beweging zet. Met verrassend beeld, opvallende copy en een landingspagina die past als een jas.

Kennismaking

Strategie

Eerste concept

Feedback

Oplevering

Even babbelen?

Bedenken jullie ook creatieve concepten?

Sterker nog: we bedenken ze, creëren ze en rollen ze uit op de juiste kanalen. Hoe dat werkt? Een creative copywriter en art director zetten samen een creatief concept neer. Dat wil zeggen een idee, de bijbehorende copy en een design dat alle onderdelen bij elkaar brengt. Hierna kunnen de online marketeers van Whello ervoor zorgen dat het concept bij je doelgroep terecht komt.

Ik wil net zulke grappige teksten als Cool Blue, kan dat?

We schrijven altijd copy die past bij jouw merk en doelgroep. Waarom? Omdat klakkeloos de stijl van een ander merk overnemen niet werkt. Voor we creatieve concepten gaan creëren, duiken we in jouw merk. Wat doe je in de kern? Wat maakt jou uniek? Waar gaat jouw doelgroep op ‘aan’? Aan de hand daarvan stellen we een tone of voice vast en rollen de creatieve teksten uit onze toetsenborden. Soms zijn die net zo grappig als die van Cool Blue en soms niet.

Wat is het verschil tussen een creative copywriter en een tekstschrijver?

Anders dan tekstschrijven, draait creative copywriting om het conceptueel neerzetten van jouw product of dienst. Het gaat niet om informeren, maar om een originele boodschap die jouw specifieke doelgroep overtuigt. Dat vraagt veel inlevingsvermogen en creativiteit. Met een goed concept en de juiste woorden maakt een creative copywriter commerciële impact. Een art director kan hierbij de doorvertaling naar beeld maken.

Doen jullie ook aan online marketing?

En of! We wonen en werken samen met online marketing bureau Whello in Amsterdam. Samen zetten we jouw marketingverhaal om in een concrete boodschap die via het juiste kanaal bij jouw klant terecht komt.

Wat maakt BureauTekst uniek?

We kunnen een boek vullen met de vage taal die we als tekstbureau tegenkomen. Wil je opvallen als bedrijf? Gooi dan die bullshit-bingo de deur uit en zorg voor communicatie en content waar klanten blij van worden. BureauTekst zet woorden aan het werk en brengt jouw merk zo tot leven. Het resultaat? Je trekt de juiste klanten aan en overtuigt ze dankzij krachtige boodschappen van jouw meerwaarde.