De uitdaging
Hoe breng je een simpele en ontzettend handige citroenpers aan de man? Met die vraag kwam Lemoon bij onze collega’s van Whello aan. Lemoon had een flinke voorraad persen, maar miste een eigen stijl en een helder verhaal. In het juiste jasje krijgt die citroenpers een heel ander gezicht. Onze art director en copywriter gingen aan de slag!
De aanpak
We startten met het definiëren van verschillende doelgroepen en gebruiksmomenten. Zo bleek de pers handig voor gezinnen, een mooie gadget voor thuiskoks, maar ook een leuk cadeau voor foodies. Met inhakers naar verschillende gebruiksmomenten, creatieve designs en een speelse tone of voice gaat Lemoon opvallen in de wereld van keukentools.
Zo deden we dat
- Inzoomen op pains en gains doelgroep
- Gebruiksmomenten vaststellen
- Tone of voice definiëren
- Creatieve haakjes bedenken
- Campagnes creëren
Sneak peek van het resultaat
Het team zette een creatieve campagne neer die Lemoon een eigen gezicht geeft. Een bijpassende landingspagina in dezelfde stijl zet het complete verhaal van Lemoon helder neer. Waarom heb je deze citroenpers niet eerder gekocht? Hieronder lees je het intro. Benieuwd naar de hele landingspagina?
De focus lag op
- Herkenbare tone of voice
- Grappige inhakers
- Inspireren
De citroenpers waar je niet zuur van wordt
Je handen plakken, de spetters citroensap zitten over de hele tafel en er zwemmen pitjes in je pasta. Hey, niet zo zuur kijken! Deze slimme vogel maakt citroensap persen easy squeezy.
Mooie woorden
Aan leuke woordgrappen geen gebrek als het om een citroenpers gaat! Superleuk om Lemoon een herkenbare stem te geven met copy die foodies laat lachen.