Microcopy: klein maar belangrijk

Al die buttons, headers en call to actions lijken klein, maar hebben een hoofdrol op je website. Al die piepkleine stukjes bij elkaar creëren een optimale gebruikservaring voor je klant. Ze helpen je klant zijn doel te bereiken en kunnen zelfs je merk versterken. Je kunt die microcopy namelijk zo origineel en grappig insteken als je zelf wilt. Of het door ons laten doen.

  • Geef je klanten richting op je website
  • Voorkom onnodige telefoontjes naar je helpdesk
  • Verras met een leuke 404-pagina

Websitebouwers nodig?

We werken veel samen met de marketingbureaus en websitebouwers van Whello. Zij benaderen ons omdat we genoeg hebben aan weinig informatie. Met een ruwe opzet van een nieuwe site kunnen we al onze weg vinden. Waar zitten de knoppen, wat wordt de route die de gebruiker gaat afleggen? Als we dat weten, kunnen we meters gaan maken. Of het nou tekst over minihijskranen, pensioenen, duurzame verlichting of archivering is.

Kennismaking

Strategie

Eerste concept

Feedback

Oplevering

Even babbelen?

Hebben jullie een netwerk van bijvoorbeeld vormgevers en webdesigners?

Ja, we zijn in 2020 een partnership met online marketing bureau Whello aangegaan. Daarnaast werken we ook veel samen met verschillende vormgevers en webdesigners zoals Lamper Design, Rhapsody Design en 20Forma. Dat is handig, want soms smaakt ons schrijfwerk naar meer. Dan wil een klant van onze teksten een boekje maken, voorzien van een indrukwekkende opmaak. Of zelfs een complete nieuwe website ontwikkelen. Op al die gebieden hebben wij talentvolle specialisten in ons netwerk.

Wat maakt BureauTekst uniek?

We kunnen een boek vullen met de vage taal die we als tekstbureau tegenkomen. Wil je opvallen als bedrijf? Gooi dan die bullshit-bingo de deur uit en zorg voor communicatie en content waar klanten blij van worden. BureauTekst zet woorden aan het werk en brengt jouw merk zo tot leven. Het resultaat? Je trekt de juiste klanten aan en overtuigt ze dankzij krachtige boodschappen van jouw meerwaarde.

Waarom zou ik tijd besteden aan UX copywriting?

Kort samengevat boost het de conversie en gebruiksvriendelijkheid van je website, app of e-mail. En die tijd besteden… dat doen wij wel!

Kan ik me onderscheiden met UX copywriting?

En of dat kan. Je tone of voice klinkt juist enorm door in je UX copy. De koppen bepalen het gevoel dat je website uitstraalt. Zelfs een buttontekst kan het verschil maken. Zo kun je hem vullen met die wil ik! maar ook met nu kopen. Klinkt heel anders, toch?

Doen jullie ook aan online marketing?

En of! We wonen en werken samen met online marketing bureau Whello in Amsterdam. Samen zetten we jouw marketingverhaal om in een concrete boodschap die via het juiste kanaal bij jouw klant terecht komt.