Ga voor een zachte landing

Een goede landingspagina sluit perfect aan op de campagne waar hij bij hoort. Daarnaast houd je rekening met de fase in de customer journey. Via het why, what en how principe overtuig je een potentiële klant supersnel.

De droomformule voor een landingspagina:

  • Inspireren en overtuigen
  • Vertrouwen winnen
  • Aanzetten tot actie

Kennismaking

Strategie

Eerste concept

Feedback

Oplevering

Even babbelen?

Wat maakt BureauTekst uniek?

We kunnen een boek vullen met de vage taal die we als tekstbureau tegenkomen. Wil je opvallen als bedrijf? Gooi dan die bullshit-bingo de deur uit en zorg voor communicatie en content waar klanten blij van worden. BureauTekst zet woorden aan het werk en brengt jouw merk zo tot leven. Het resultaat? Je trekt de juiste klanten aan en overtuigt ze dankzij krachtige boodschappen van jouw meerwaarde.

Doen jullie ook aan online marketing?

En of! We wonen en werken samen met online marketing bureau Whello in Amsterdam. Samen zetten we jouw marketingverhaal om in een concrete boodschap die via het juiste kanaal bij jouw klant terecht komt.

Wat is het verschil tussen een landingspagina en een homepagina?

Een landingspagina is gekoppeld aan een specifiek doel. Inschrijvingen voor een cursus bijvoorbeeld, of nieuwe klanten uit een bepaald deel van het land. Alles op de pagina is ingericht op dit doel. Van het beeld tot de koppen en de call to actions (CTA). Je bezoekers komen hierop vanuit Google of een advertentie. Een homepage is veel algemener.

Waarom zijn landingspagina’s onmisbaar?

Landingspagina’s zorgen ervoor dat verkeer uit Google, advertenties of e-mails een zachte landing krijgt. Ze raken niet verdwaald op een algemene pagina, maar komen terecht op een pagina die speciaal voor hen is ingericht. De meest voorkomende opties?

  • Een pagina waar één product of dienst alle aandacht krijgt. Het doel? Verkopen!
  • Een pagina om e-mailadressen van potentiele klanten (leads) te verzamelen.

Wat maakt een landingspagina echt goed?

Een goede landingspagina sluit naadloos aan op de campagne waar hij bij hoort. De boodschap is herkenbaar, de call to actions zijn logisch en ook het design past perfect. Verder is de copy kort, to the point en overtuigend. Ieder woord telt. Met de juiste schrijftechnieken klikt je lead zo naar de aankoopknop.