Online opvallen met webteksten

Het meest onderschatte onderdeel van een website? De tekst! Zonder goede content is je website een leeg omhulsel. Zonde! Dit is het verschil tussen commerciële copy en een slaapverwekkende lap tekst.

Dit doet een beetje woordmagie:

  • Je onderscheidt je van concurrenten
  • Je tekst is online makkelijk leesbaar
  • Je laat je doelgroep glimlachen (én doorklikken)
  • Je overtuigt de lezer zonder op te scheppen
  • Je vindbaarheid in Google krijgt een boost

Webteksten waarmee je gevonden wordt

Overtuigen doe je niet door je bezoekers te vervelen met algemeenheden of een lange opsomming pluspunten. Wat wel werkt? Inzoomen op hun pijnpunten. Vertel hoe jij de websitebezoeker gaat helpen. Stop er de juiste zoekwoorden in en laat die bezoekers maar komen. Met de juiste tekst op het juiste moment trekken we je websitebezoekers zo naar het winkelmandje. Afrekenen maar!

Kennismaking

Strategie

Eerste concept

Feedback

Oplevering

Even babbelen?

Wat maakt BureauTekst uniek?

We kunnen een boek vullen met de vage taal die we als tekstbureau tegenkomen. Wil je opvallen als bedrijf? Gooi dan die bullshit-bingo de deur uit en zorg voor communicatie en content waar klanten blij van worden. BureauTekst zet woorden aan het werk en brengt jouw merk zo tot leven. Het resultaat? Je trekt de juiste klanten aan en overtuigt ze dankzij krachtige boodschappen van jouw meerwaarde.

Doen jullie ook aan online marketing?

En of! We wonen en werken samen met online marketing bureau Whello in Amsterdam. Samen zetten we jouw marketingverhaal om in een concrete boodschap die via het juiste kanaal bij jouw klant terecht komt.

Schrijven jullie SEO-geoptimaliseerde webteksten?

Natuurlijk! We doen dat niet alleen met de juiste zoekwoorden, maar ook met creativiteit, enthousiasme en goede overtuigingstechnieken. Dit hele pakket maakt van jouw bezoekers klanten.

Wat is er niet goed aan mijn eigen webtekst?

We hebben inmiddels heel wat zelf geschreven webteksten voorbij zien komen. De meest gemaakte fouten?

  • De webtekst is niet goed scanbaar
  • De alinea’s zijn te lang
  • De tekst is niet actief geschreven
  • De zinnen druipen van de algemeenheden
  • We krijgen hoofdpijn van de spelfouten

Hoe lang is een goede webtekst?

Dat hangt helemaal van het onderwerp af. Houd je tekst zo kort mogelijk, maar schrap ook niet teveel. Je bezoeker wil snel tot de kern komen en zit dus niet te wachten op lange lappen tekst. Gemiddeld kun je 350 tot 500 woorden aanhouden.