Opvallen met sterke webteksten

Het meest onderschatte onderdeel van een website? De tekst! Zonder goede content is je website een leeg omhulsel. Zonde! Dit is het verschil tussen commerciële copy en een slaapverwekkende lap tekst.

Dit doet een beetje woordmagie:

  • Je onderscheidt je van concurrenten
  • Je laat je doelgroep glimlachen (én doorklikken)
  • Je overtuigt de lezer zonder op te scheppen
  • Je vindbaarheid in Google krijgt een boost

Analyse

Strategie

Kalender

Schrijven

Maandelijkse meet

Even babbelen?

Wat maakt BureauTekst uniek?

BureauTekst biedt bedrijven de voordelen van alle content diensten onder één dak. We geloven namelijk in de synergie van alle specialismen.

Onze copywriter komt bijvoorbeeld tot een beter presterende webtekst door de samenwerking met onze SEO’er. En we halen meer uit social campagnes omdat ook onze designer betrokken is.

Doen jullie ook aan online marketing?

En of! We wonen en werken samen met online marketing bureau Whello in Amsterdam. Samen zetten we jouw marketingverhaal om in een concrete boodschap die via het juiste kanaal bij jouw klant terecht komt.

Schrijven jullie SEO-geoptimaliseerde webteksten?

Natuurlijk! We doen dat niet alleen met de juiste zoekwoorden, maar ook met creativiteit, enthousiasme en goede overtuigingstechnieken. Dit hele pakket maakt van jouw bezoekers klanten.

Wat is er niet goed aan mijn eigen webtekst?

We hebben inmiddels heel wat zelf geschreven webteksten voorbij zien komen. De meest gemaakte fouten?

  • De webtekst is niet goed scanbaar
  • De alinea’s zijn te lang
  • De tekst is niet actief geschreven
  • De zinnen druipen van de algemeenheden
  • We krijgen hoofdpijn van de spelfouten

Hoe lang is een goede webtekst?

Dat hangt helemaal van het onderwerp af. Houd je tekst zo kort mogelijk, maar schrap ook niet teveel. Je bezoeker wil snel tot de kern komen en zit dus niet te wachten op lange lappen tekst. Gemiddeld kun je 350 tot 500 woorden aanhouden.