Een e-book maakt je expert

Soms moet je iets weggeven om iets te kunnen krijgen. Een whitepaper bijvoorbeeld, of een gratis  e-book. Tegen een zeer gereduceerd tarief deel je dan jouw kennis met een grote groep mensen. Dat maakt jou tot een expert en met een expert willen mensen graag zaken doen.

 

Waarom een e-book bij veel bedrijven nooit afkomt

Toch kiezen niet veel ondernemers voor deze optie. Vier oorzaken waardoor een e-book wel op de to-do list staat maar nooit afkomt:

  1. Geen tijd. Een e-book schrijven kost net zo veel tijd als een gewoon boek. Hoe prop je zo’n monsterklus tussen al je dagelijkse werkzaamheden?
  2. Je houdt niet van schrijven maar je vindt dat je het zelf moet doen omdat niemand anders snapt wat je doet.
  3. Je legt de lat te hoog. Je wilt dat je e-book vol staat met nieuwe informatie. De veelgelezen blogs die je eerder schreef wil je er niet in opnemen.
  4. Het lukt je maar niet om een onderwerp te kiezen. Je werk is zo interessant dat je wel drie e-books vol zou kunnen schrijven. Maar waar begin je?

Hoe wij je helpen om je e-book wel af te krijgen

De oplossing is simpel: laat ons je e-book schrijven. Wij maken er tijd voor, zijn in staat om jouw kennis te vertalen en filteren uit jouw blogs en jaarverslagen precies de informatie die zinvol is. We interviewen je op een efficiënte manier en zorgen ervoor dat het e-book een co-productie is waar jij geen kopzorgen van krijgt.

Wat levert het je op?

Naast een status als expert en meer leads levert het schrijven van een zakelijk e-book je nog meer op. Je dwingt jezelf om je nogmaals te verplaatsen in je klant. Zo wordt je focus een stuk scherper. Wat wil jij de klant vertellen en waarom? En op welke manier onderscheid je je van je concurrenten? In je e-book geef je daar antwoord op. Zo kun je met een frisse blik naar je eigen bedrijf kijken.

 

Beloon klanten

Met een e-book genereer je niet alleen nieuwe leads maar laat je trouwe klanten weten dat je op een serieuze manier bezig bent met je vak. Bovendien geef je ze gratis waardevolle informatie over een bepaald onderwerp. We schrijven niet alleen je e-book. We bedanken ook je trouwe klanten door ze als case op te nemen in een van de hoofdstukken. Zo verstevig je de relatie en benadruk je hoe belangrijk jullie relatie voor ze is.

E-book laten schrijven

Je e-book is vaak ook een uitgelezen mogelijkheid om mensen tactisch te benaderen. Kijk maar eens wat er gebeurt als je vraagt aan mensen die een voorbeeld voor je zijn of ze je eerste versie willen lezen. Je krijgt zo waardevolle feedback en het levert je mogelijk interessante contacten voor de toekomst op.

Wil je ook een e-book laten schrijven? Om e-mailadressen te verzamelen, je kennis te delen en jouw bedrijf te profileren? De tekstschrijvers van BureauTekst ondersteunen hier regelmatig bij en weten precies wat ze voor je moeten doen om een winstgevend verhaal voor je op papier te zetten.

Gratis proeftekst aanvragen

Met ons praten?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wil je iets anders weten?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.