Een succesvolle nieuwsbrief schrijven

Denk je dat nieuwsbrieven een stoffig communicatiemiddel zijn? Mis! Het is een terug-van-weggeweest manier om als bedrijf aan je klantenbinding te werken. Met een nieuwsbrief leren klanten en prospects je beter kennen en je netwerk blijft op de hoogte van recente ontwikkelingen. En dat scoort. Tenminste, als je er eentje schrijft die mensen ook echt willen lezen.

Nieuwsbrief schrijven? Dit is belangrijk.

Een nieuwsbrief schrijven kost best wat. Het is zonde als je dat voor Jan met de korte achternaam zit te doen. Om er alles uit te halen wat erin zit, is het belangrijk dat je nieuwsbrief aan de volgende vereisten voldoet.

  • Overzicht

Is je nieuwsbrief op het eerste oog een rommeltje? Dan haken je lezers gegarandeerd snel af. In de ideale situatie is in één oogopslag helder dat deze nieuwsbrief niet richting de prullenbak mag. Als lezer wil je het bericht openen, sterker nog, je hebt er baat bij!

  • Vormgeving

Een goed uiterlijk is net zo belangrijk als de inhoud. Durven we dat te zeggen? Ja, dat durven we te zeggen. Met een goede vormgeving maak je een nieuwsbrief aantrekkelijk. Zie het als een website in het klein. Verdeel de brief in vlakken, gebruik beeld en verschillende kleuren.

  • Gevarieerd

De ene lezer is de ander niet. Zorg daarom voor een mooie mix in de berichten. Heb je een slagerij? Wissel een verhaal over een nieuwe leverancier af met de laatste barbecue top3 en je spreekt een brede groep lezers aan.

  • Actueel

Ga je een nieuwsbrief schrijven? Zorg er dan voor dat je relevant bent. Berichten van gisteren mogen in de brief van gisteren. Wij willen lezen wat er nu speelt. Wat is er nieuw en wat zit er de komende tijd aan te komen?

  • Persoonlijk

Het doel is klantenbinding. Hoe meer mensen over jou en het bedrijf weten, hoe meer affiniteit ze voelen. Nee, we bedoelen niet dat de hele nieuwsbrief vol moet staan met je persoonlijke overtuigingen, maar laten zien waarom je doet wat je doet, schept een band.

 

Tekst & vormgeving

De vormgeving, we hadden het er al even over. Je kan nog zo’n mooie nieuwsbrief schrijven, als je nieuwsbrief er slecht uitziet, wordt hij niet gelezen. Is dat een onverstandige opmerking uit de mond van een tekstbureau? Nee. Het is een eerlijke opmerking. Omdat wij goed weten dat tekst en opmaak hand in hand gaan, hebben we onszelf bedreven in het werken met MailChimp. Met dit programma maken we van iedere nieuwsbrief een kunstwerk waar jouw klanten zich maar wát graag op abonneren.

 

Nieuwsbriefservice

Hoe krachtig een nieuwsbrief is, hangt deels af van de frequentie waarmee je hem verstuurt. Een te vaak verstuurde brief zorgt voor irritatie bij de ontvanger. Schrijf je te weinig? Dan vraagt de klant zich elke keer af wie je ook alweer bent. Een krachtige nieuwsbrief valt met enige regelmaat in de mailbox en bevat steeds nieuwe informatie, acties en meer.

Vind je het lastig om een ritme te vinden? Geen nood! BureauTekst biedt een nieuwsbriefservice, als je wilt inclusief opmaak. Wij leveren dan met vaste regelmaat jouw nieuwsbrieven aan. De nieuwsbrieven schrijven we op basis van aangeleverde input of telefonische interviews. Zo weten we zeker dat de content kloppend en actueel is.

BureauTekst voor jouw nieuwsbrief

BureauTekst bestaat uit een diverse club tekstschrijvers en redacteuren. Bij elkaar opgeteld hebben we een zee aan schrijfervaring. Zo werkten wij voor de overheid, op nieuwsredacties, bij ngo’s en grote commerciële bedrijven. Daar schreven we alles van nieuws- en Twitterberichten tot boeken.

 

Wil je voor jouw bedrijf ook een aantrekkelijke en professionele nieuwsbrief die daadwerkelijk gelezen wordt? Een nieuwsbrief die jouw achterban aanspreekt en je bedrijf onder de aandacht brengt? Neem dan vooral contact met ons op.

Met ons praten?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Nieuwsbrief nodig?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.