Hoe schrijf je een over ons pagina?

Geef het beestje maar een naam. Elk bedrijf heeft een zogenaamde over ons pagina. Waarom? Omdat deze pagina een van de meest bezochte pagina’s is. En met een reden. Mensen kijken graag naar andere mensen. Ga jij het liefst naar winkels waar mensen werken bij wie je je prettig voelt? Dat werkt online net zo. Spreekt jouw over ons pagina het publiek aan, dan heb je al tien winstpunten. Hoe je zo’n aansprekende pagina schrijft? Daar weten wij bij BureauTekst dan weer het een en ander over en we helpen je graag! Te beginnen met dit blog.

Over ons pagina

Hoe schrijf je een over ons pagina?

  • Over ons
  • Wie zijn wij
  • De gezichten van

Geef het beestje een naam. Elk bedrijf heeft een zogenaamde over ons pagina. Waarom? Omdat het een van de meest bezochte pagina’s is.

 

Vertrouwen wekken bij (potentiële) klanten

Mensen kijken graag naar andere mensen. Ga jij het liefst naar winkels waar mensen werken bij wie je je prettig voelt? Dat werkt online net zo. Spreekt jouw over ons pagina het publiek aan, dan heb je al tien punten gewonnen. Hoe je zo’n aansprekende pagina schrijft? Daar weten wij bij BureauTekst dan weer het een en ander over. En we helpen je graag! Te beginnen met dit blog.

 

Wat een goede over ons pagina doet…

Heel veel. Een goede over ons pagina zorgt voor conversie. Voor meer bezoekers die tot een transactie of opdracht overgaan dus. Mensen zijn al geinteresseerd in jouw bedrijf, anders zochten ze je niet op. Nu willen ze weten wie er bij jou werken. Een goede pagina zorgt er dus voor dat bezoekers nog meer binding voelen met jouw bedrijf. Ze hebben nu een beeld, een gezicht. En hoe persoonlijker de band met de bezoeker, hoe beter.

 

Een weetje: als mensen op Google zoeken op jouw bedrijf, staat de over ons pagina vaak hoog in de zoekresultaten. Grote kans dat ze daar dus terechtkomen, nog voor ze de homepage hebben gezien. Nóg een reden om de over ons pagina op orde te hebben.

 

Vijf don’ts

Natuurlijk kunnen we meteen beginnen met vijf tips voor een ge-wel-di-ge pagina. Maar stiekem zijn de don’ts soms leuker om op te schrijven, dus daarom eerst die.

 

  1. Het bedrijf beschrijven. De over ons pagina is er niet (ik herhaal: niet) om te beschrijven wat jouw bedrijf doet. Wat bieden jullie aan en hoe lang bestaan jullie al hoort hier niet thuis. Dit weten de bezoekers al, anders zochten ze je niet op. Dit is de plek om te laten zien wie er achter het bedrijf zitten. Het heet de ‘over ons pagina’ en niet de ‘nog even wat extra informatie over het bedrijf pagina’.
  2. Een saaie opbouw. Wie zijn we? Wat is onze missie? En onze visie? En laten we onze doelen niet vergeten. Is dit de opbouw van jouw over ons pagina? Dan is het 10 over 12. Pas die pagina aan. Hoe interessant ook, in deze standaard opbouw wordt een tekst snel droge kost.
  3. Gebrek aan overzicht. Een rommelige pagina schrikt af. Heeft de helft van de medewerkers een foto en de andere helft niet? Geven de medewerkers antwoord op drie standaardvragen hetgeen bij de een leuk uit de verf komt, maar bij de ander niet? Hmm, tijd voor een nieuwe aanpak!
  4. Oude info. Date ‘m up. Een sterke over ons pagina is altijd uptodate. Een verouderde site, met mensen die niet meer bij je werken en zonder de mensen die wel bij je werken, geeft ruis en verzwakt de band met je bezoeker.
  5. Onbelangrijke details. Het draait om jou, maar dan weer niet alleen om jou. Jij mag hier het gezicht van het bedrijf zijn, maar houd je doelgroep in gedachten. Een essay over jouw plantenhobby is vast tof. Maar als je de vindbaarheid van – let’s say – jouw tekstbureau wilt vergroten, dan is het wel fijn als de tekst niet alleen maar over de verzameling sanseveria’s op de vensterbank gaat.

 

Vijf do’s

Na de afraders mogen de tips niet uitblijven:

 

  1. Visualiseren kun je leren! Mensen willen foto’s zien. Een tekst is leuk, maar zonder beeld sta je met 3-0 achter. En, als je toch bezig bent, besteed wat aandacht aan het beeld. Laat niet iedereen zelf een pasfoto insturen, maar zorg voor goede foto’s met een prima kwaliteit.
  2. It’s personal. Schroom niet scheutig te zijn met persoonlijk informatie. Jij bent de link tussen de bezoeker en het bedrijf. Met jouw tekst kun je potentiele klanten over de streep trekken. Het is dus niet alleen ‘voor de leuk’, maar ook enorm belangrijk. Heb je nog een goede anekdote in je mouw, met een link naar jouw passie voor het werk? Schud hem eruit. Wij poogden op onze over ons pagina ook een flinke dosis persoonlijkheid in de strijd te gooien. Zo ook in dit fragment:

Mijn grote liefde voor schrijven speelde altijd een rol. Zo liep ik als tiener mijn eerste stage op een krantenredactie. Als twintiger beleefde ik té magere tijden waar ik als niet meer magere dertiger dan weer over schreef in het boek ‘Hoe ik mijzelf halveerde – en de anorexia weer te boven kwam’.

  1. Verrassend en humoristisch. Idealiter krijgt je bezoeker bij het lezen van de over ons pagina een goede blik achter de schermen. Dat werkt het best als de informatie verrassend is, geen dooddoeners, en van een vleugje humor is nog nooit iemand slechter geworden. Dus probeer met vlotte teksten die aandacht vast te houden.
  2. Whats in it for me? Oftewel: de belangrijkste vraag van dé bezoeker. Wat heeft hij aan het lezen van jouw over ons? Maak duidelijk waarom jij en jouw bedrijf bij de bezoeker passen. Ja, we lezen graag een persoonlijk, verrassend en humoristisch verhaal, maar laat het resultaat van dat verhaal zijn dat je bezoeker tot actie overgaat.
  3. Call to action. En die actie moet hem zo makkelijk mogelijk worden gemaakt. Zorg dat de klant maar 1 klik verwijderd is van waar hij of zij wil zijn.

 

Een over ons pagina laten schrijven

Zit je klaar om aan jouw over ons pagina te beginnen? Mooi. Kom je er niet uit of ben je op zoek naar meer tips en trucs? Neem vooral contact op! Wij, van de over ons pagina van BureauTekst, zitten voor je klaar.

 

Nu contact opnemen met BureauTekst