Jouw kennis is waardevol

Een whitepaper is veel meer dan een blog met een chique naam. Het is een document waarin jij je diepgaande kennis over een bepaald onderwerp deelt, zonder daarbij reclame te maken voor jezelf. Wat het onderwerp is, hangt helemaal af van je doelgroep en het moment waarop de whitepaper wordt ingezet.

Dit gaan we doen:

  • Doelgroeponderzoek
  • Inzoomen op probleem
  • Oorzaken en gevolgen benoemen
  • Oplossing aandragen

Kennismaking

Strategie

Eerste concept

Feedback

Oplevering

Whitepapers schrijven of redigeren

Zo’n whitepaper schrijven vraagt om goede schrijfkunst. Je vervalt namelijk al snel in ingewikkelde begrippen en een onlogische opbouw. Onze tekstschrijvers duiken graag in jouw materie en maken er een helder verhaal van. Inhoudelijk sterk en superpraktisch voor je doelgroep.

Heb je zelf al iets op papier gezet? We redigeren ook complexe teksten tot een simpele variant. Dat deden we bijvoorbeeld voor het Nationaal Archief, Brand New Day en Schiphol.

Even babbelen?

Waarom zou ik gratis kennis weggeven met een whitepaper?

Omdat het je veel oplevert! In ruil voor al die kennis bouw jij aan je status als kennisexpert. Je laat je doelgroep zien dat je weet waar je het over hebt. Dat schept vertrouwen.

Wat is het verschil tussen een e-book en een whitepaper?

Allebei de documenten zijn informatief en worden ingezet om leads te genereren. Een e-book is een stuk langer dan een whitepaper en is vaak ook interactief.

Wat levert een whitepaper me op?

Een whitepaper wordt vaak gebruikt om leads te genereren. Potentiële klanten downloaden het document in ruil voor hun contactgegevens. Hierna kun je ze opnieuw benaderen. Klinkt goed? Denk dan ook aan andere content in de funnel, zoals campagnecopy en een sterke landingspagina.

Doen jullie ook aan online marketing?

En of! We wonen en werken samen met online marketing bureau Whello in Amsterdam. Samen zetten we jouw marketingverhaal om in een concrete boodschap die via het juiste kanaal bij jouw klant terecht komt.

Wat maakt BureauTekst uniek?

We kunnen een boek vullen met de vage taal die we als tekstbureau tegenkomen. Wil je opvallen als bedrijf? Gooi dan die bullshit-bingo de deur uit en zorg voor communicatie en content waar klanten blij van worden. BureauTekst zet woorden aan het werk en brengt jouw merk zo tot leven. Het resultaat? Je trekt de juiste klanten aan en overtuigt ze dankzij krachtige boodschappen van jouw meerwaarde.