Visie Makelaardij zet in op creativiteit met een schrijftraining

De uitdaging

Visie Makelaardij is een creatieve woningmarketeer in de regio Amersfoort. Fris, deskundig en innovatief. Dat mag best doorklinken in hun woningteksten. Met een website die staat als een huis kunnen de woningteksten van Visie Makelaardij niet achterblijven. Alle makelaarsclichés de deur uit!

De grote uitdaging voor Visie Makelaardij? Anders denken! Niet doen wat je altijd doet, maar op een andere manier naar een huis kijken. Met een paar trucjes veranderen de makelaars in creatieve tekstschrijvers. 

De aanpak

Die begint bij de klant. Wat wil Visie Makelaardij leren? Marketing- en makelaarsassistente Annelie gaf aan vooral creatiever te willen schrijven en kon ook wel wat algemene schrijftips gebruiken. Hierna heeft contentspecialist Dieuwertje de website en de huidige woningteksten geanalyseerd. Wat gaat er goed en wat kan er beter? Dit samen vormt de basis van de training.

Zo deden we dat

  • Huidige content bekijken
  • Knelpunten bespreken
  • Workshop opzetten
  • Tips delen en oefenen
  • Originele teksten schrijven

Het resultaat

Annelie van Visie Makelaardij volgde een 3 uur durende 1-op-1-workshop die bestond uit verschillende onderdelen. Er kwamen onder andere algemene schrijftips, B1 schrijven, schrijven over woningen en origineel schrijven aan bod.

Afwisselende oefeningen na ieder onderdeel hielpen Annelie de tips meteen in de praktijk te brengen. Natuurlijk gebruikten we ook een aantal van de huidige woningteksten in de oefeningen, zodat Annelie de theorie concreet kon toepassen. 

Samen zorgden we voor

  • Lekker lopende teksten
  • Structuur en goede opbouw
  • Teksten zonder clichés
  • Een berg creatieve inspiratie

Mooie woorden

De uitdaging van woningteksten? Ver weg blijven van makelaarspraat. Een royaal perceel, een riante ruimte… dat kennen we nu wel. Na deze workshop kijk je met een andere blik naar een huis en schrijf je een woningtekst die een potentiële koper zo naar binnen trekt.

Dieuwertje, Copywriter bij BureauTekst

In deze tijd kunnen ook de verkoopadvertentieteksten niet meer achterblijven. De echte makelaarclichés kunnen niet meer. Daarom leek het me erg leerzaam en vernieuwend om een schrijfworkshop bij Whello te volgen. Ik ben enthousiast! Snelle reactie, goede service en natuurlijk is de workshop inhoudelijk gebouwd als een huis. 
Bedankt Whello!

Annelie Veldhuizen, Marketing- en makelaarsassistente bij Visie Makelaardij

Even babbelen?