Bij BureauTekst zijn we dol op Triviant. Waarschijnlijk omdat we er erg goed in zijn. Onze truc? Veel schrijven voor verschillende bedrijven. Zo leren we wekelijks de bijzonderste dingen. Over metaalbewerking bijvoorbeeld, PPI’s, schimmel op de muur, archivering, circulair bouwen of EWO-verlichting. Kennis maakt ons blij. En niet alleen als we Triviant winnen. Bij BureauTekst zijn we altijd gretig. Daarom vinden we het ook zo leuk om jou te helpen om je kennis te verspreiden. Door een whitepaper voor je te schrijven bijvoorbeeld. Een whitepaper volgt meestal de volgende stappen:

  • Een probleem benoemen
  • Oorzaken en gevolgen van dat probleem benoemen
  • Een oplossing aandragen

Jouw kennis is meer waard dan je denkt

Veel bedrijven hebben geen idee hoe waardevol hun kennis kan zijn voor anderen. Het komt niet in ze op dat het nuttig en prettig zou zijn voor veel mensen als ze die kennis zouden delen. Een whitepaper is daarvoor een uitstekend middel. Je deelt je kennis en je krijgt er een hoop moois voor terug. Potentiele klanten bijvoorbeeld, die onder de indruk zijn van je expertise. Of een betere vindbaarheid via Google.

Whitepapers redigeren

Bij Bureautekst worden we regelmatig gevraagd om een whitepaper te redigeren. Auteurs hebben wel alle kennis in huis om een goed whitepaper te schrijven maar ze vrezen dat die kennis ze in de weg zit. Een goed whitepaper is namelijk leesbaar voor zo veel mogelijk mensen. Lijkt makkelijk, is ontzettend ingewikkeld. Bij BureauTekst weten we hoe we complexe teksten kunnen vertalen in een simpele variant. Dat deden we bijvoorbeeld voor het Nationaal Archief, Brand New Day en Schiphol. Ook bij het redigeren van whitepapers komen we snel tot de kern en maken we er een vlot leesbaar document van.

Whitepapers laten schrijven

Geen tijd om zelf een whitepaper te schrijven? De tekstschrijvers van BureauTekst staan voor je klaar. We schrijven regelmatig over IT, marketing en automatisering en zijn in staat om onbevangen naar je bedrijf te kijken. Welke schat aan informatie heb jij binnen je bedrijf? En hoe kunnen we dat zo opschrijven dat het aantrekkelijk is voor een groot publiek? We onderzoeken, schrijven, checken en dubbelchecken net zolang totdat wij ook experts zijn.

Het antwoord waarmee jij Triviant gaat winnen

Tot slot, helemaal gratis nog even het antwoord op de vraag waar het woord ‘whitepaper’ vandaan komt. De term komt uit Engeland. Met een whitepaper werden reacties op beleid gepeild. Dit document had een witte voorkant. Andere regeringsdocumenten hadden ene blauwe of een groene voorkant. Altijd handig om te weten: misschien win jij nu ook eens met Triviant.

 

 

Gratis proeftekst aanvragen

Met ons praten?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wil je iets anders weten?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.