Filters

De leukste lessen uit 100+ Funda-teksten

Een bad dat nog nooit billen heeft gezien. Bofkonten-bingo. Met je achterste in een hangmat. Niet al onze teksten gaan over billen, maar we worden wel steeds vaker benaderd om originele verkoopteksten te schrijven. Zo ook door makelaars. Sinds januari schreven we al meer dan 100 funda-teksten. En dat leverde een paar waardevolle lessen op die we je niet willen onthouden.

Vergeet deze vragen niet voor goede reviews

Zonder onszelf op de borst te willen kloppen: wij zijn echt het allerleukste, allerbeste tekstbureau van Nederland. Wat?? Ter wereld. Met zoveel humor en charme vind je ze nergens. Fouten? Maken wij niet. Perfectie staat zonder spelfouten op onze onderarmen getatoeëerd. Oké, misschien is dit licht ongeloofwaardig. Toch verzamelen veel bedrijven reviews in deze categorie. Met deze tips doe jij het als bedrijf wél goed.  

Snel een connectie met nieuwe klanten

Zegt iemand je dat tegenpolen elkaar aantrekken? Dan heb je vanaf nu onze toestemming om een middelzwaar object naar zijn of haar hoofd te smijten. (Suggestie: een perforator, toetsenbord of nietmachine.) Want de beste relaties zijn gebaseerd op overeenkomsten tussen mensen. Met een simpele gesprekstechniek haal je die tussen jou en je potentiële klant snel boven tafel.

schrijven voor het web

Advertentie of journalistiek artikel? Een advertorial is het allebei!

Lees je weleens een artikel waarbij je denkt, volgens mij word ik ergens ingeluisd? Of, dit artikel probeert mij op een stille manier iets te verkopen? Dat kan kloppen. Je leest op dat moment waarschijnlijk geen objectief artikel, maar een advertorial. Maar wat is een zo’n advertorial precies? En wat is het nut hiervan? In dit blog lees je alles wat je erover moet weten.

Schrijfstijlen

Tutoyeren of Vousvoyeren? Wij helpen je kiezen!

Tutowattes? Juist, tutoyeren en vousvoyeren. Dat klinkt misschien erg ingewikkeld, maar wees gerust. Het valt allemaal reuze mee. Tutoyeren en vousvoyeren betekent simpelweg de manier waarop je iemand aanspreekt. Met ‘jij’ (‘tu’ in het Frans) of met ‘u’ (‘vous’ in het Frans). De vraag is alleen voor welke aanspreekvorm je moet kiezen In dit blog lees je alles wat je daarover moet weten.

Voorkom compromis-content

“Voorkom compromis-content, werk écht naar eigen inzicht.”

“Voorkom compromis-content, werk écht naar eigen inzicht.” Voor vrijwel alle grote bedrijven maakte hij content. Of adviseerde hij erover. Op iedere content-gerelateerde vraag heeft hij een antwoord klaar, doorspekt met voorbeelden

“Succes met je content is net zo verslavend als cryptocurrency zelf.”

“Succes met je content is net zo verslavend als cryptocurrency zelf.” In slechts een paar maanden tijd van 50 naar 5000 unieke online bezoekers per dag. Dat is op zijn

uitnodiging schrijven

Hoe brief je een tekstschrijver?

Wil je als opdrachtgever dat een uitgezette schrijfklus voor een tekstschrijver een beetje snel weer in je inbox zit? Stuur dan een briefing mee. Maar hoe schrijf je een briefing? Geen idee hoe zo’n ding eruit ziet of wat je daar in zet? Hoe je zorgt dat een schrijver of redacteur met dat document een beetje uit de voeten kan? We zetten het voor je op een rijtje.