6 x waarom zakelijk bloggen jou helpt

Grote kans dat hij helemaal onderaan je prioriteitenlijstje staat. Die blog, die komt nog wel een keer. Toch is het slim om zakelijke blogs schrijven eens bovenaan je to-do-lijst te zetten. Of op die van ons. Waarom? Omdat het je een heleboel oplevert. Dit zijn de voordelen van zakelijk bloggen.

1. Je laat je zien als expert

Grote kans dat jij jezelf neerzet als specialist op een bepaald gebied. Je verkoopt de lekkerste duurzame koffiebonen of geeft verrassend interieuradvies. Je zakelijke blog is de etalage van de bergen vakkennis die je hebt. Vertel over de laatste ontwikkelingen op koffiegebied of benoem interessante interieurtrends of DIY-projecten. Onderwerpen waar jij iedere dag mee bezig bent, zijn voor je (potentiële) klanten minder bekend terrein. Vertel ze wat je in huis hebt en je expertstatus schiet flink omhoog.

2. Meer verkopen

Een van de voordelen van zakelijk bloggen? Meer verkopen! Hoewel je blog geen schreeuwerige plek vol reclame hoort te zijn, mag je best een link maken met je eigen business. Letterlijk, met een call to action (ook wel CTA) naar een pagina over een bepaald product of dienst. Plaats die helemaal onderaan je blog. Als je lezers enthousiast zijn geworden over je verhaal, helpt een goede CTA ze op weg naar meer van jouw kennis en kunde. Lekker bezig, je gaat iets verkopen! 

Ben je benieuwd hoe je zo’n CTA schrijft? Lees dan onze blog met tips om een goede call to action te schrijven.

3. Zakelijke blogs zijn voer voor je socialmediakanalen

Of eigenlijk: voor je volgers. Zij volgen je niet voor niets. Interessante content, dat is waar ze trek in hebben. Schotel je volgers dus regelmatig een boeiende blog voor om ze aan je merk te binden. Hoe vaker ze op je website rondsnuffelen, hoe groter de kans dat ze uiteindelijk iets bij je afnemen. Laat het je volgers op Instagram, Facebook en LinkedIn dus altijd weten als je weer een nieuwe blog hebt geplaatst. 

4. Één keer schrijven, jaren klanten trekken

Een blog (laten) schrijven kost één keer moeite, maar levert je nog jarenlang websitebezoekers op. En dus potentiële klanten. Het maakt Google niet uit hoe oud jouw blog is, als bezoekers je kennis maar interessant vinden. Zo kun je met goede content dus tot in de eeuwigheid bezoekers trekken. Kost je noppes!

5. Je werkt aan je SEO-optimalisatie en komt hoger in Google

Oftewel: je zorgt ervoor dat Google jouw website eerder toont bij een bepaalde zoekopdracht. Zolang jij niet schrijft over boshuisjes met jacuzzi, word je niet gevonden op de zoekterm ‘boshuisjes met jacuzzi’. Bedenk dus via welke zoektermen mensen jou moeten vinden en haak daarop in met interessante content. Een blog geeft je daar alle ruimte voor! Het is niet dat je meteen als eerste in Google verschijnt, maar je blogs dragen zeker bij aan een goede ranking. 

6. Nog een laatste tip: met een stukje tekst ben je er niet

Heb je er met bloed, zweet en tranen een blog uit geperst? Op naar de volgende! Bloggen als bedrijf heeft aandacht nodig. Met zomaar wat doorsnee stukjes tekst ben je er niet. Regelmaat en retegoede content zijn de sleutelwoorden. Van een nietszeggende blog wordt niemand blij. Net als dat je met één blog per half jaar weinig teweegbrengt. 

Met een blogabonnement van BureauTekst weet je zeker dat er regelmatig nieuw leesvoer op je zakelijke blog verschijnt. Foutloos en verre van saai. Beloofd. Neem contact op!