Filters

bedrijfsmagazine laten maken

Tekstsoorten en tekstdoelen

Als tekstbureau krijgen we met heel wat tekstsoorten te maken. Schrijven we voor een vastgoedbedrijf, dan is de tekst wat zakelijker. Een ander voorbeeld is een persbericht, wat meer redactioneel is. Welke 3 andere tekstsoorten zijn er nog meer? Ontdek het nu.

De geheimen van overtuigend schrijven

Beïnvloedingstechnieken, persuasion, user experience: er zijn allerlei methoden en technieken om overtuigend te schrijven. Maar voor je die kennis en kunde onder de knie hebt, ben je wel even verder. Vraag jij je af hoe je lezers zover krijgt dat ze doen wat jij wilt? In dit blog krijg je 5 unieke tips waarmee overtuigend schrijven voortaan een eitje voor je is.

Teksten met humor

Webteksten herschrijven: wanneer doe je dat?

Ligt jouw website dieper begraven in de zoekresultaten van Google dan mammoetbotten onder duizenden jaren aarde? Hoop je op aanvragen, maar gebeurt er nop? Dan kan het optimaliseren en herschrijven van je webteksten helpen. Hoe meer bezoekers op je website, hoe meer potentiële klanten. Waardevolle content is daarbij cruciaal. Zeker tekst – omdat dit nog altijd goed te indexeren is voor de algoritmes van zoekmachines. Heb je al webteksten? Lees wanneer herschrijven handig is.

Schrijfwijzer opstellen

Een schrijfwijzer opstellen: zo doe je dat

Stel dat iemand jou in één gesprek dan weer ‘je’ en dan weer ‘u’ noemt. Verwarrend hè? Dan is het alsof diegene twijfelt aan jou. En misschien ook wel aan zichzelf. In teksten komt zulke keuzestress maar wat vaak voor. De tone of voice wisselt voortdurend, meestal doordat bedrijven niet goed weten wie de doelgroep is en niet durven te kiezen. Met een sterke schrijfwijzer voorkom je dit probleem. Je content wordt consistent en het wordt klanten duidelijk waarvoor ze kiezen. Ook een goede schrijfwijzer opstellen? We geven je graag de nodige tips.

Schrijfwijzer

Het nut en de noodzaak van een schrijfwijzer

Als je als bedrijf niet duidelijk kunt maken wie jullie zijn of waar jullie voor staan, waar moeten klanten dan voor kiezen? Met deze vraag in het achterhoofd stellen steeds meer organisaties een schrijfwijzer op. En dat is maar goed ook, want daarmee staat de content van jouw bedrijf of organisatie als een huis. Je teksten zijn consistent en je draagt steeds dezelfde boodschap uit. Ontzettend belangrijk om klanten te vinden en aan je te binden.

Als bedrijf je tone of voice bepalen

Succesvolle communicatie vanuit een bedrijf, vraagt om een eigen tone of voice. Een stem die altijd en overal even onweerstaanbaar klinkt. Maar hoe ontwikkel je die voor jouw organisatie? En hoe voer je de gekozen tone of voice succesvol door binnen een heel bedrijf? Ontdek het in dit blog van BureauTekst.

Wat is SEO-teksten schrijven

Wat is SEO-teksten schrijven?

SEO-teksten schrijven, wat houdt dat eigenlijk in? SEO- teksten schrijven houdt in dat jij precies die teksten schrijft waar de lezer naar op zoek is. En dat jij relevante content biedt aan de lezers, wordt door Google gewaardeerd. Daardoor stijg je in de ranking en ben je nog beter vindbaar. Snap je het nog? Wij zullen het even simpel uitleggen.

Goede SEO-teksten schrijven? Zo doe je dat

Het belang van goede SEO-teksten kúnnen we niet meer onderschatten. Online teksten schrijven zonder na te denken over SEO, is simpelweg tijdverspilling! En tijd is geld, nietwaar? Wil je als bedrijf de bestaande klantenkring uitbreiden, je omzet verhogen of een nieuwe dienst in de markt zetten? Dan is een vindbare website stap één. Goede SEO-teksten helpen hierbij. In dit blog lees je hoe je ze schrijft.