Erwin Schaapman
Erwin Schaapman
Schiphol & Data Direction

"Het contentteam op Schiphol had eind 2016 dringend versterking nodig. We waren druk bezig met het vernieuwen van Schiphol.nl en zaten middenin een eindsprint. De luchthaven had in die tijd 14 verschillende websites. Die moesten allemaal opgaan in één platform.

Vooral voor de B2B webpagina’s moest nog een heleboel gebeuren. Maar waar vind je dan een goede tekstschrijver die acuut kan bijspringen voor zo’n grote en complexe klus? We zijn online gaan zoeken en kwamen uit bij Marlene van BureauTekst. Op dinsdagavond hielden we een gesprek met haar, op woensdagochtend zat ze de eerste teksten te tikken. Het was top om iemand in het contentteam te krijgen die direct de mouwen opstroopt en aan de slag gaat."

Geert Smit
Geert Smit
Kiener E-commerce

"Via een kennis kwam ik in aanraking met BureauTekst. Zij vertelde zulke lovende verhalen over dit bureau, dat ik uit nieuwsgierigheid op de website keek. Daar zag ik een brede variatie aan schrijfstijlen. En toch allemaal met iets eigens. Fris en anders. Ik was ervan overtuigd dat ik ook met dit tekstbureau wilde samenwerken en heb een proeftekst aangevraagd.

We hoopten dat het een succes werd, want onze ervaring met tekstschrijvers was in het verleden niet erg goed. Vaak voelden ze onze tone of voice niet aan of de inhoud was te complex, waardoor we veel te veel tijd kwijt waren aan feedback en bijschaven. Wat me bij BureauTekst opviel, was dat de allereerste tekst meteen voor minstens 90% raak was. Toen wist ik: verrek, dit is het."

Youri van Heek
Youri van Heek
Smart Internet Media

"Sinds ongeveer een half jaar schrijft BureauTekst linkbuilding-artikelen, persberichten en webteksten voor de klanten van Smart. Online marketeer Youri van Heek kende BureauTekst al uit de tijd waarin hij als zelfstandige werkte. “Ik heb de mensen hier aangeraden eens met Marlene, de eigenaresse te praten. Ze zochten iemand voor goede teksten die goed vindbaar zijn, unieke content. Marlene weet wat een goede tekst maakt. Inclusief meta descriptions en pagina titels.

Veel content leveren, betekent ook met grote regelmaat om tafel om onderwerpen door te nemen. Het fijne aan de samenwerking met BureauTekst is juist dat ik nooit veel woorden nodig heb. De tekstschrijvers zijn erg goed in hun vak en opgeleid in SEO. Als ik wat zoekwoorden doorgeef, bouwen zij er iets omheen.

En dat zien de klanten terug. Zoek maar eens op houten jaloezieën. Dan stuit je direct op doehetbudget.nl, een van onze klanten.”

Lotte Nationaal Archief
Lotte van Mourik
Nationaal Archief

"Toen we in 2017 behoefte hadden aan goede redacteuren, viel de naam BureauTekst. Een van onze interimcollega’s kende eigenaresse Marlene nog van een vroegere schrijfopleiding. Omdat hij zo’n warme aanbeveling gaf, hebben we nooit getwijfeld over de samenwerking. Terecht, want in de praktijk zijn we meer dan tevreden.

Ik bel of mail regelmatig met een spoedvraag. Nog eerlijker… bijna al onze aanvragen zijn spoedaanvragen. Toch worden ze altijd opgepakt, erg goed uitgevoerd en voor de deadline opgeleverd. Wat ik nog het meest fijn vind – en dat geldt voor meer collega’s van mij – is dat deze redacteuren begrijpen wat wij doen. Sterker nog… soms krijg ik teksten zo aangeleverd dat ik zélf beter snap hoe de vork in de steel zit."

Auke Roelevink
Auke Roelevink
Sitesmid

“Eerlijk is eerlijk, de uurprijs van BureauTekst ligt hoger dan die van hun concurrenten. Dat is niet erg, maar dan wil ik er wel wat extra’s voor terug. Écht goede feedback bijvoorbeeld. En tekstschrijvers die meedenken. BureauTekst gaf me echt het gevoel dat dit goed zou komen. Als ik de helft van de prijs betaal en dat gevoel er niet is, schiet ik er uiteindelijk nog niets mee op. Bovendien had ik een strakke deadline en wilde ik zeker weten dat die werd gehaald. Dus ik heb de gok gewaagd. Alles is gelukt. En op een manier waar ik echt blij mee ben.

Dit tekstbureau zou ik zeker aanraden bij mijn eigen klanten. En wel om deze redenen:

Ze hebben alles waargemaakt wat is beloofd
Ze begrijpen echt wat een klant wil
Ze schrijven teksten die emoties triggeren. En emotie geeft de doorslag bij de verkoop.
Ze zijn in staat om heel snel te begrijpen wat voor werk je doet en dat op een heldere manier uit te leggen.”

Remon van Hunnik
VodafoneZiggo

'Binnen VodafoneZiggo richt ons team zich op grootzakelijke klanten. Binnen deze markt wordt veel aan maatwerk producten gedaan en zijn er vaak zeer specifieke en complexe producten die verkocht worden. Ik was verbaasd hoe goed en vooral hoe snel Marlene zich hier eigen in heeft gemaakt en goede begrijpelijke content produceert.Ons team heeft een focus op het ontwikkelen van productpagina's, campagne content, verwoorden van business strategie tot het maken van conversie landingpagina's. Binnen het team heeft zij in de samenwerking een meerwaarde door "on the spot" met juiste input en verwoordingen te komen. Een echte aanrader als je iemand wilt hebben die binnen no time eigen is in de materie en die zelfstanding in een hoog tempo mooie dingen produceert.'

Dieneke van der Spek
Nationale Vacaturebank

‘Als contentmarketeer bij de Nationale Vacaturebank houd ik mij ook veel bezig met copy. Vroeger schreef ik veel teksten zelf, maar de afgelopen tijd liep de werkdruk te hoog op. Op een gegeven moment hebben we besloten om schrijfwerk uit te besteden aan een tekstbureau. In eerste instantie kwamen we uit bij een bureau waarmee de samenwerking stroef verliep. We moesten dingen keer op keer uitleggen en dan moest er nog zóveel feedback overheen dat we het net zo goed zelf konden doen. Sterker nog: het ging drie keer sneller als we het zelf deden. Tijdens mijn vakantie is mijn collega Irene online op zoek gegaan naar een alternatief. Zij kwam uit bij BureauTekst. Wat een verschil! We hebben één keer een uitgebreide briefing geschreven en hoeven er sindsdien niet meer naar om te kijken. De tone of voice is duidelijk en past perfect bij onze doelgroep. De kwaliteit van de interviews is hoog en de prijs is ook nog beter dan die van het vorige bureau. Op dit moment zijn we bezig met een campagne waarbij we één voor één verschillende functiegroepen aan het woord laten komen. De tekstschrijvers van BureauTekst komen met goede interviewkandidaten en verhalen. Ze begrijpen precies wat we zoeken en leveren de teksten heel snel op. Er is ook weleens iets misgegaan. In de laatste 3 interviews waren de zoekwoorden die wij hadden aangeleverd niet voldoende opgenomen. Dit werd meteen opgelost, versie 2 hadden we snel binnen. Hoewel we voor dit bureau doorgaans weinig feedback hebben, vinden we het wel fijn als we dit kunnen geven en dat het positief ontvangen wordt. We hebben vroeger namelijk ook weleens te maken gehad met tekstschrijvers die snel op hun teentjes getrapt waren. Deze samenwerking is wat ons betreft een succes, ook omdat we spoedopdrachten kunnen neerleggen. Als ze hier zeggen dat het goedkomt, dan komt het ook goed.’