Erwin Schaapman
Erwin Schaapman
Schiphol & Data Direction

"Het contentteam op Schiphol had eind 2016 dringend versterking nodig. We waren druk bezig met het vernieuwen van Schiphol.nl en zaten middenin een eindsprint. De luchthaven had in die tijd 14 verschillende websites. Die moesten allemaal opgaan in één platform.

Vooral voor de B2B webpagina’s moest nog een heleboel gebeuren. Maar waar vind je dan een goede tekstschrijver die acuut kan bijspringen voor zo’n grote en complexe klus? We zijn online gaan zoeken en kwamen uit bij Marlene van BureauTekst. Op dinsdagavond hielden we een gesprek met haar, op woensdagochtend zat ze de eerste teksten te tikken. Het was top om iemand in het contentteam te krijgen die direct de mouwen opstroopt en aan de slag gaat."

Geert Smit
Geert Smit
Kiener E-commerce

"Via een kennis kwam ik in aanraking met BureauTekst. Zij vertelde zulke lovende verhalen over dit bureau, dat ik uit nieuwsgierigheid op de website keek. Daar zag ik een brede variatie aan schrijfstijlen. En toch allemaal met iets eigens. Fris en anders. Ik was ervan overtuigd dat ik ook met dit tekstbureau wilde samenwerken en heb een proeftekst aangevraagd.

We hoopten dat het een succes werd, want onze ervaring met tekstschrijvers was in het verleden niet erg goed. Vaak voelden ze onze tone of voice niet aan of de inhoud was te complex, waardoor we veel te veel tijd kwijt waren aan feedback en bijschaven. Wat me bij BureauTekst opviel, was dat de allereerste tekst meteen voor minstens 90% raak was. Toen wist ik: verrek, dit is het."

Youri van Heek
Youri van Heek
Smart Internet Media

"Sinds ongeveer een half jaar schrijft BureauTekst linkbuilding-artikelen, persberichten en webteksten voor de klanten van Smart. Online marketeer Youri van Heek kende BureauTekst al uit de tijd waarin hij als zelfstandige werkte. “Ik heb de mensen hier aangeraden eens met Marlene, de eigenaresse te praten. Ze zochten iemand voor goede teksten die goed vindbaar zijn, unieke content. Marlene weet wat een goede tekst maakt. Inclusief meta descriptions en pagina titels.

Veel content leveren, betekent ook met grote regelmaat om tafel om onderwerpen door te nemen. Het fijne aan de samenwerking met BureauTekst is juist dat ik nooit veel woorden nodig heb. De tekstschrijvers zijn erg goed in hun vak en opgeleid in SEO. Als ik wat zoekwoorden doorgeef, bouwen zij er iets omheen.

En dat zien de klanten terug. Zoek maar eens op houten jaloezieën. Dan stuit je direct op doehetbudget.nl, een van onze klanten.”

Lotte Nationaal Archief
Lotte van Mourik
Nationaal Archief

"Toen we in 2017 behoefte hadden aan goede redacteuren, viel de naam BureauTekst. Een van onze interimcollega’s kende eigenaresse Marlene nog van een vroegere schrijfopleiding. Omdat hij zo’n warme aanbeveling gaf, hebben we nooit getwijfeld over de samenwerking. Terecht, want in de praktijk zijn we meer dan tevreden.

Ik bel of mail regelmatig met een spoedvraag. Nog eerlijker… bijna al onze aanvragen zijn spoedaanvragen. Toch worden ze altijd opgepakt, erg goed uitgevoerd en voor de deadline opgeleverd. Wat ik nog het meest fijn vind – en dat geldt voor meer collega’s van mij – is dat deze redacteuren begrijpen wat wij doen. Sterker nog… soms krijg ik teksten zo aangeleverd dat ik zélf beter snap hoe de vork in de steel zit."