Stappenplan contentstrategie: eenvoudig op papier
Concurrenten? Daar heb jij niks van te vrezen. Met jouw contentstrategie blijf je iedereen mijlenver voor. Wij vertellen jou hoe je in 6 simpele stappen een winnende contenstrategie uitwerkt en zorgt dat klanten niet eens meer overwégen om ergens anders te kijken voor soortgelijke diensten of producten.
Zo maak je een goede contentkalender
De ene week stroom je over, de andere week blijft de ideeënbus in je hoofd leeg. Voorkom dat je de ene week 4 posts plaatst en de week erop 0. Houd content achter de hand om te delen als je geen inspiratie meer hebt. Hoe je dat doet? Met een contentkalender! Leer in 8 stappen hoe je er een maakt.
Reportage: wat betekent het en hoe maak je het?
Het koffiezetapparaat maakt overuren, de buurvrouw laat haar teckel uit en zwaait naar ons. Je bibbert achter je bureau, want de ventilatie staat binnen nog steeds te hard aan. Dit is zomaar een dinsdagochtend bij BureauTekst. Herken je de schrijfstijl? Een reportage begint zo. Een goede reportage geeft de lezer een volledig beeld van een locatie of bijeenkomst. In deze blog lees je wat een reportage is en hoe je er eentje schrijft. Mét inhoud en sfeer.
SEO belangrijk voor een vacaturetekst
Schiphol zoekt een vibe manager, marketingbureau zoekt een eindbaas en een kantorencomplex zoekt een geluksmanager. Leuk al die ludieke functieomschrijvingen, maar niemand zoekt in Google naar een baan met als functietitel ‘eindbaas’. Jouw vacaturetekst kan nog zo geweldig zijn, als hij niet wordt gevonden komt die droomkandidaat nooit in beeld. BureauTekst geeft jou 6 tips om een goed vindbare vacaturetekst te schrijven.
Persbericht schrijven: met deze tips pers je ze eruit
Weet jij hoe groot de kans is dat je persbericht in de prullenbak belandt? Die kans is 70%. Nou moeten wij toegeven dat wij wel snappen waarom. De meeste persberichten zijn namelijk saai. Maar wij weten hoe het anders kan. Leuker, scherper en opvallender, zodat jouw persbericht wel de krant of nieuwssite haalt. Met deze tips pers jij er zo een goed persbericht uit.
Pakkende brochuretekst schrijven: zo doe je dat
Een goede brochure moet potentiële klanten informeren en aanzetten tot het kopen van producten en/of diensten. Een slechte brochure doet dat geen van beide en belandt gegarandeerd in de prullenbak. Zonde! Als je wilt dat jouw lezer in no-time jouw tekst begrijpt, moet je kernachtig schrijven. Een pakkende en vooral winstgevende brochuretekst schrijven? Lees in dit blog van BureauTekst hoe je dat doet.
Interviewtips: hoe stel je vragen en hoe werk je een interview uit?
Iedereen kan vragen stellen. Toch zitten er verschillende technieken achter de juiste vragen. Iemand interviewen is een goede methode als je veel informatie over een onderwerp wilt. Een interview maakt het mogelijk om veel door te vragen totdat je alle informatie hebt en precies duidelijk is wat je interviewkandidaat bedoelt. Research doen, de vragen afnemen, het interview uitwerken… Het doen en schrijven van een interview is behoorlijk tijdrovend. In 3 stappen lees je hoe je een goed interview op papier zet.
Moderne vacaturetekst
De economie bloeit volop en daarmee neemt de strijd om goed personeel toe. Wil je die strijd winnen? Dan heb je een moderne vacaturetekst nodig. Een tekst die aansluit bij de doelgroep en die de perfecte kandidaten trekt.