Communicatiebureau Amsterdam

Een grootschalig bouwproject in een stad. Een nieuwe ICT-aanpak binnen een organisatie. Een reorganisatie binnen een bedrijf… weinig mensen worden blij van verandering. Zit je als bedrijf of organisatie niet te wachten op het gezucht en gesteun dat vroeger alles beter was? Tijd voor een moderne communicatie-aanpak. Wij zijn BureauTekst: een tekst- en communicatiebureau in Amsterdam. En helpen je graag. 

 

Wij zijn een communicatiebureau in Amsterdam en maken communicatie

Vanuit ons tekst- en communicatiebureau in Amsterdam, helpen we bedrijven met interne en externe communicatie. Dat doen we van plan tot uitvoering. We stellen communicatieplannen en contentstrategieën op – en voeren ze uit. Eerst maken we doelgroepen, missies en doelen duidelijk. Dan kijken we welke middelen en kanalen daarbij passen en kunnen de mouwen omhoog. Zo hebben we op Schiphol de bouwcommunicatie rondom de nieuwe pier en terminal op ons genomen. En voor Vodafone zorgen we voor succesvolle B2B-communicatie voor de grootzakelijke markt. Bekijk de cases

 

In deze branches zijn we helemaal thuis

De branches waarin we werken? Dat zijn er eigenlijk een heleboel. Door het vaak te doen, zijn we het meest thuis in vastgoed- en bouwcommunicatie, zorgen we graag voor goede zorgcommunicatie en werken we met veel plezier aan arbeidsmarktcommunicatie. 

1. Bouwcommunicatie

We zijn misschien geen bouwvakkers of makelaars, maar draaien ons hand niet om voor steengoede bouwcommunicatie. Bijvoorbeeld voor Schiphol. Zo hebben we de website Schiphol Tomorrow opgericht en geschreven. Daar kwam veel bij kijken, van projectmanagement tot contentcreatie. De website gaat over alle grootschalige bouwprojecten van Schiphol, zoals de nieuwe pier, terminal en verschillende parkeergarages. Door dit soort complexe miljoenenprojecten heel gewoon uit te leggen – bijvoorbeeld in webteksten, nieuwsbrieven, interviews, blogs en storylines – maken we ze voor iedereen begrijpelijk. 

Een heel ander voorbeeld in de hoek bouw en vastgoed zijn de Funda-teksten die we voor allerlei makelaars schrijven, zoals Van Erp Makelaars, Teunisse en Van Disbergen Makelaardij. Van ons communicatiebureau in Amsterdam krijg je geen saaie dertien-in-een-dozijn tekst, maar creatieve, opvallende verkoopteksten. Zo schreven we eens over een nieuwbouwproject: “Het bad in dit huis heeft nog nooit billen gezien.” Bij een villa in het bos deden we het zo: “De eerste die jij ‘s ochtends in de ogen kijkt als je wakker wordt? Grote kans dat het een ree is.” 

2. Arbeidsmarktcommunicatie

We werken graag aan goede arbeidsmarktcommunicatie. Neem bijvoorbeeld de Nationale Vacaturebank. Voor hen schreven we meerdere interessante interviewseries. We spraken onder andere met accountmanagers, engineers en logistiek medewerkers om helder uit te leggen wat hun beroep precies inhoudt. En wat de carrièremogelijkheden zijn. Zo hielpen we werkzoekenden te beslissen wat zij nu echt willen.

Als communicatiebureau schrijven we ook veel wervende vacatureteksten. Niet van die tranentrekkende varianten met ‘spin in het web’ of ‘flexibele teamplayer’, maar vacatureteksten die eruit springen. Zo was Licht NL laatst op zoek naar een accountmanager noodverlichting. Veel sollicitanten werden vrolijk van zinnen als “Als wij ‘peertje’ zeggen, ren jij niet naar de fruitschaal.” Toen we een vacature schreven voor tuinwebshop Twinckels, belde Monsterboard zelfs op om ons te complimenteren, zo hard moesten ze lachen. Voor de recruiters van de Rabobank ontwikkelden we een nieuwe, landelijke tone of voice en een schrijfwijzer/richtlijn voor alle vacatureteksten. 

3. Overheidscommunicatie

Veel overheidsorganisaties en semi-overheidsinstanties weten ons communicatiebureau te vinden. Zo vormen we als BureauTekst de externe redactie voor Port of Amsterdam. We hebben daar onder andere een contentmigratie van het nieuwe intranet gedaan. We schrijven en redigeren, zitten de redactievergaderingen voor en ondersteunen de interne redactie bij vrijwel alles op tekstueel gebied. Ook voor het Nationaal Archief schrijven we veel. Meestal interviews of reportages. Hetzelfde geldt voor het Ministerie van VWS: voor hen maakten we onder meer prachtige interviewseries om eenzaamheid onder ouderen tegen te gaan. En laten we het Ministerie van BZK niet vergeten. Zij schakelden ons in om brochures voor medewerkers van B1- naar A2-niveau te herschrijven. 

 

Maak kennis met ons communicatiebureau

Wil je meer voorbeelden? Zoek je ondersteuning van ervaren communicatieadviseurs? Wij ondersteunen op projectbasis of detacheren interim-communicatieadviseurs op locatie. 

Gratis kennismakingsgesprek inplannen